Rökutveckling i kommunhusets miljörum under kontroll

Rökutveckling i kommunhusets miljörum under kontroll

En rökutveckling i anslutning till ett miljörum i Kävlinges nya kommunhus ledde under måndagseftermiddagen till utryckning från räddningstjänsten, som snabbt fick situationen under kontroll.

Det var under ett belastningsprov av reservgeneratorn i det nya kommunhuset som det automatiska brandlarmet utlöstes och huset utrymdes. En mindre rökutveckling upptäcktes varefter räddningstjänsten larmades.

Källan till röken lokaliserades och räddningstjänsten fick snabbt situationen under kontroll. De stannade sedan kvar på platsen för att kontrollera intilliggande väggar och utrymmen.

Vid frågor från media, vänligen kontakta:

Mikael Strand
VD, KKB