Grattis till vinnarna av Ledarpriset och Friskvårdspriset

Grattis till vinnarna av Ledarpriset och Friskvårdspriset

Stort grattis till Kerstina Ohlsson på Friskis & Svettis, som tilldelas Kävlinge kommuns Friskvårdspris och till Elinor Bolin Larsen, Linda Hassellund, David Anderberg och David Christensen, tränare för flickor födda 2010 i Kävlinge handbollsklubb och som tillsammans får ta emot Kävlinge kommuns Ledarpris.

Arbetsliv- och fritidsnämnden utsåg vid sitt senaste sammanträde vinnare av Kävlinge kommuns Friskvårdspris och Ledarpris. Priserna delas ut vid nationaldagsfirandet den 6 juni.

Friskvårdspriset delas dels ut för särskilt uppmärksammade insatser inom friskvårdsområdet, dels för aktivt och engagerat arbete inom friskvård. Ledarpriset delas ut som stöd och uppmuntran till förtjänt ledare som är aktiv i en av arbetsliv- och fritidsnämnden registrerad förening.

Ledarpriset

Tilldelas: Elinor Bolin Larsen, Linda Hassellund, David Anderberg och David Christensen, tränare för flickor födda 2010 i Kävlinge handbollsklubb.

Motivering:
Med ett otroligt engagemang och förståelse bemöter ledarna spelarna i laget genom filosofin att spelarna ska trivas, utvecklas och nå sin fulla potential utifrån deras unika förutsättningar. De plockar fram det bästa hos alla och får dem att känna sig värdefulla och viktiga. Ledarna brinner för att spelarna ska ha kul tillsammans och känna sig trygga med varandra. Förutom att fixa roliga och bra träningar så planerar de en mängd olika teambuildingsaktiviteter för att öka sammanhållningen i laget så att alla känner sig delaktiga.

- Laget de leder är ett av Kävlinge handbollsklubbs största lag sett till antal utövare. Knappt någon tjej har slutat i laget utan alla vill vara kvar - ett klart bevis på att ledarnas ledarskap motiverar, inspirerar och inkluderar, säger Johan Douglies, ordförande i Arbetsliv- och fritidsnämnden.

Friskvårdspriset

Tilldelas: Kerstina Ohlsson, Friskis & Svettis

Motivering:
Med fysioterapeutens kunskaper i ryggen, förmågan att se människor och kraften att entusiasmera ett femtiotal funktionärer och ledare är Kerstina Ohlsson en enastående inspiratör och förebild. Kerstina startade upp Friskis & Svettis i Kävlinge kommun 1985 och har sedan dess varit ledare, områdesansvarig och den stora drivkraften i verksamheten. Under åren har Kerstina samarbetat med Kävlinge kommuns hälsofrämjande enhet, där hon deltagit i Senior Sport School och leder "Seniorklubben" på flera olika platser i kommunen.

- Kerstina är en verklig eldsjäl när det gäller att få oss kommuninvånare att röra på oss. Hon är otroligt omtyckt av motionärer och funktionärer - alltid peppande, positiv och omtänksam med målet att få alla på gott humör, säger Johan Douglies.

Johan Douglies (M)

Ordförande Arbetsliv- och fritidsnämnden 0709-739021