Nu kan du som vårdar eller stödjer en närstående ta del av anhörigstöd på den plats som är mest optimal för dig. Genom digitalt anhörigstöd kan du när det passar dig ta del av information och erfarenhetsutbyte som kan vara till hjälp i din vardag.

Digitalt anhörigstöd när det passar dig

Genom Kävlinge kommuns digitala anhörigstöd kan du som anhörig ta del av tips och idéer, både från de som arbetar med anhörigstödet men också mellan varandra. Du får även tillgång till bra och nyttig information som kan vara till hjälp i vardagen, vilket kan vara extra betydelsefullt nu när våra liv påverkas av coronapandemin.

Nu kan du som vårdar eller stödjer en närstående ta del av anhörigstöd på den plats som är mest optimal för dig. Med anledning av coronapandemin har många verksamheter fått ändrade förutsättningar vilket kan innebär att anhöriga tar större ansvar för närstående. Därför erbjuder Kävlinge kommunen nu även anhörigstöd digital form och hoppas på så vis nå ut till en ännu fler som behöver hjälp i sin vardag.

Det digitala anhörigstödet innehåller:

• Allmänt: Allmän information från kommunens anhörigstöd
  • Nyheter: Nyheter, forskning och givande länkar för dig som anhörig.
  • Må-bra-aktiviteter: Uppdateringar om de aktiviteter som anhörigstödet erbjuder.
  • Utbildnings- och informationsmöte: Information om framtida utbildnings- och informationsmöten.
  • Diskussionsforum: Här kan anhöriga starta diskussioner/dialoger med tips och råd till varandra.

Läs mer om anhörigstöd och anmäl dig till vårt digitala anhörigstöd