Kavli Sveriges engagemang för CancerRehabFonden

Förra veckan besökte Kavli Sverige CancerRehabFonden under deras rehabvecka i Tollare, Nacka. På plats fick vi träffa många modiga människor som gör sin resa efter tuff sjukdomstid. Under denna vecka får deltagarna bland annat prata med psykolog, yoga samt att de får verktyg till hur de kan hantera vissa tankar och känslor, men framförallt prata med andra som vart med om något liknande. Detta är under ledning av Anna Ottosson och hennes team. Anna Ottosson är legitimerad dietist, författare och grundare av Foodpower Cancerrehab och arbetat med Cancerrehabilitering sen 12 år tillbaka.

CancerRehabFonden har under flera år varit en av de största mottagarorganisationerna av Kavlis medarbetarpeng där våra anställda själva får rösta fram vilka organisationer pengarna ska gå till. För oss är det en självklarhet att stödja organisationer som CancerRehabFonden som arbetar för att människor som drabbats av cancer ska kunna återhämta sig och återfå livsglädjen.

- Det är fantastiskt att se hur CancerRehabFonden bidrar till att göra skillnad för människor som behöver stöd i rehabiliteringen efter en tuff tid med cancerbehandling, säger Jonny Mattsson VD på Kavli Sverige.

Vi på Kavli Sverige är stolta över att stödja organisationer som CancerRehabFonden.

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.