Pressinbjudan: Ge BILLY en andra chans på återvinningscentralen

Har du tröttnat på din BILLY-bokhylla? Nu kommer Karlstadsborna kunna lämna IKEA-grejer till återbruk på Våxnäs återvinningscentral. Karlstads Energi och IKEA Karlstad vill att fler ska kunna lämna och handla second hand. Välkommen på invigningen av IKEA-containern på Våxnäs återvinningscentral fredagen 20 september.

Vad: Det ska vara lätt att göra rätt, och låta saker leva längre. En del second hand-affärer vill inte ta emot möbler och inredning från IKEA, och för att stävja detta har IKEA Karlstad en helt egen cirkulär butik. För att göra det enklare för Karlstadsborna att bidra till en mer hållbar konsumtion har nu ett samarbete mellan IKEA Karlstad och Karlstads Energi inletts. På Våxnäs återvinningscentral kommer Karlstadsborna kunna lämna sina IKEA-grejer direkt tillbaka till IKEA. Kom och hör mer om samarbetet och strävan mot en mer cirkulär handel.

När: Fredagen 20 september kl. 11.00

Var: Våxnäs återvinningscentral, Nya Depåvägen 2, 653 40 Karlstad