Inbjudan pressträff: Karlstads Energi rullar ut nytt renhållningsabonnemang

Från och med november kan de första villakunderna i Karlstad få sina pappers- och plastförpackningar hämtade vid tomtgräns.

Under hösten 2017-våren 2018 testade 50 villakunder på Lorensberg att ha ett extra sopkärl där de kunde lägga sina pappers- och plastförpackningar. Försöket visade att utsorteringen av pappers- och plastförpackningar från den vanliga soppåsen förbättrades kraftigt. Även utsorteringen av matavfall blev bättre.

Nu har Karlstads Energi konstruerat ett abonnemang för insamling av pappers- och plastförpackningar som inom cirka tre år kommer att erbjudas alla villakunder i Karlstad.

Erbjudandet att teckna det nya renhållningsabonnemanget kommer att skickas ut onsdag 25 september till de första villakunderna.

Vi bjuder in till en pressträff där vi presenterar det nya abonnemanget som vi vet är mycket efterfrågat.

Var: Basvägen 9 på Lorensberg.

När: Tisdag 24 september kl 13.15.

Medverkar på pressträffen gör Monika Bubholz (MP), styrelseordförande i Karlstads Energi, samt Lena Huldén, renhållningschef, Karlstads Energi.

Välkomna!

Frågor om pressträffen ställs till kommunikatör Peo Ajaxson på 070-619 73 60.