Pressinbjudan: Fiber och framtid

Pressinbjudan: Fiber och framtid

Den 15 oktober beviljades Karlstads El- och Stadsnät 17 miljoner kronor i stöd för utbyggnaden av fiber i Karlstad kommun. Den 23 oktober bjuder Karlstads El- och Stadsnät till en pressträff för att presentera hur utbyggnaden av fiber kommer att gå till. Tillsammans med inbjudna gäster från bland annat Region Värmland och Lunds Tekniska Högskola ska frågor som tillgång till fiber, 5G kontra fiber och framtidens teknik diskuteras.

Den 23 oktober bjuder Karlstads El- och Stadsnät till en pressträff för att presentera hur de ska använda de 17 miljoner kronor i stöd som Post- och Telestyrelsen beviljat Karlstads El- och Stadsnät för att fiberansluta kommunen. Under pressträffen kommer inbjudna gäster tillsammans med Elin Bertilsson, stadsnätchef på Karlstads El- och Stadsnät även belysa omdiskuterade frågor som framtidens teknik och hur viktig fiberutbyggnaden är för kommunens tillväxt. Bland de inbjudna gästerna är Fredrik Tuvesson, professor i radiosystem vid Lunds Tekniska Högskola som kommer att diskutera 5G kontra fiber och hur vi möter framtidens digitala samhälle med hjälp av en god uppkoppling.

Möjlighet att ställa frågor kommer att ges.

Pressträffen kommer att sändas digitalt för de som inte har möjlighet att medverka på plats.

Medverkar vid pressträffen gör:

Elin Bertilsson, stadsnätchef Karlstads El- och Stadsnät

Fredrik Tufvesson, professor i radiosystem vid Lunds Tekniska Högskola

Erik Larsson, regional bredbandskoordinator Region Värmland

Per Anders Johansson, Åkes Fjärr- & Lokaltransport

Dag: 23 oktober

Tid: kl. 10.00-11.00

Länk till sändning: www.karlstadsnat.se/framtid

Plats: Karlstad CCC, Erik Gustaf Geijer-salen

Anmälan vid fysisk närvaro sker till: Malin Wahlman senast den 22 oktober, malin.wahlman@karlstad.se, 054-540 7419. Du är välkommen från kl. 09.45, du behöver vara på plats senast kl. 09.55.