Sveriges mest utskällda fotograf till Karlstad Congress Culture Centre

Sveriges mest utskällda fotograf till Karlstad Congress Culture Centre

För andra året i rad arrangeras folkfesten Sommarscen på Karlstad CCC.

– Efter fjolårets succé då vi fyllde hela Karlstad CCC med fotografi känner vi oss manade att fortsätta i samma anda. I år breddar vi oss ytterligare och låter besökarna även få en inblick i det värmländska designområdet i den kreativa utställningen Design BOOM, säger Mattias Nord vd på Visit Karlstad AB.

Den stora nyheten i år är att Sommarscen kan visa upp en stor samlingsutställning av den internationellt hyllade fotografen Elisabeth Ohlson Wallin. För första gången visas delar av den uppmärksammade utställningen Ecce Homo i Karlstad.

– Att synliggöra orättvisor och när något är fel för den enskilda människan går som en röd tråd i Ohlson Wallins arbete och harmonierar med vår egen organisations kärnvärden om öppenhet, mångfald och likabehandling berättar Mattias Nord.

I huset fylls våningsplanen även med utställningar av porträttfotografen Thron Ullberg, Ida Myrin och inte minst 48 kvinnliga fotografer som visar sin bästa naturbild.

Sommarscen 2015 erbjuder något för alla, även de minsta. Barnens pysselhörna har i år kompletterats med två Nintendo-torn där de senaste nyheterna inom spelvärlden går att testa.

Evenemanget håller öppet tisdag till söndag mellan kl 11-17 från den 24 juni tom den 14 augusti. Besökarna kan även njuta av hemgjord glass och olika drycker på Karlstad CCC-bryggan. Fri entré hela sommaren.

Kontakt:

Mattias Nord, vd Visit Karlstad AB: +46 722 31 90 80

För mer information om fotografer och utställningarna eller för pressbilder, kontakta Jonas Lemberg på jonas@explore.se eller på tel. 070-733 46 00