Socialchefsdagarna till Karlstad 2016

Socialchefsdagarna till Karlstad 2016

Socialchefsdagarna är Sveriges största årliga socialpolitiska konferens. Bakom eventet står Föreningen Sveriges socialchefer som varje år samarbetar med en ny värdstad. För Socialchefsdagarna 2016 har FSS valt att komma till Karlstad.

Varje höst samlas omkring 600 beslutsfattare från det sociala området på Socialchefsdagarna, en socialpolitisk arena med både breda och djupa ämnen inom socialpolitik, ledarskap, organisation, kommunikation och socialtjänstens kärnverksamhet. Förutom namnkunniga föreläsare och intressanta lokala seminarieledare kan deltagarna i en välbesökt monterdel träffa företag och organisationer, de flesta verksamma i direkt anslutning till socialtjänsten.

Föreningen Sveriges socialchefer (FSS) är en oberoende socialpolitisk förening som verkar för utveckling av den svenska välfärden. Medlemmarna är ledare inom socialtjänsten och närliggande verksamheter.

Varje år arrangerar FSS Socialchefsdagarna i samarbete med en ny värdstad. Tidigare års konferenser har hållits i bland annat Stockholm, Göteborg, Luleå, Uppsala och senast i Norrköping. Den 5 till 7 oktober 2016 hålls Socialchefsdagarna på Karlstad CCC och Karlstads kommun är medarrangör.

Mattias Nord, vd för Visit Karlstad AB, ser fram emot att välkomna Socialchefsdagarna till Karlstad CCC.

Vi är mycket glada över att FSS har valt Karlstad CCC för 2016 års konferens. Samtidigt vill vi passa på att tacka Karlstads kommun som valt att engagera sig för att få mötet till Karlstad, säger Mattias.

Monica Persson, socialdirektör i Karlstads kommun, och Gunilla Öberg, vård- och omsorgsdirektör, berättar att de redan har börjat med planeringen av programmets innehåll.

– Det kommer att handla om de stora utmaningar som kommunernas socialtjänst står inför. Flyktingfrågan känns som ett givet tema. Det ska bli spännande och roligt att få vara med och påverka nästa års programinnehåll.

Mer information:

www.socialchefsdagarna.se

www.socialchefer.se

www.karlstadccc.se

Kontakt:

Kerstin Öhman, Immix AB, projektledare Socialchefsdagarna: 070-55 44 621, kerstin@immix.se

Mattias Nord, vd Karlstad CCC/Visit Karlstad AB: 072-23 19 080, mattias.nord@visitkarlstad.se