Karlstad Congress Culture Centre

S-kvinnors kongress till Värmland

Nu är det beslutat, Socialdemokraternas kvinnoförbund, S-kvinnor, kommer att hålla sin nästa kongress i Karlstad och det blir därigenom Värmlands S-kvinnodistrikt som står värd för kongressen. I augusti 2017 samlas S-kvinnor till förbundets 42:a kongress/förbundsmöte på Karlstad CCC.

Kongressen är S-kvinnors högsta beslutande organ som vartannat år samlar ombud från S-kvinnor i hela landet för att sammanställa S-kvinnors verksamhet, välja förbundsordförande, förbundsstyrelse och besluta om förbundets arbete och politiska ställningstaganden.

S-kvinnor i Värmland har en lång tradition av kvinnokamp och har på många sätt gått före i arbetet för kvinnors rättigheter. Kvinnodistriktet i Värmland bildades redan 1915 och firade förra året 100-årsjubileum. Distriktet och dess kvinnoklubbar tillhörde de gräsrotsrörelser som under de åren växte fram för att sedan enas i ett nationellt Socialdemokratiskt kvinnoförbund 1920.

- Vi är givetvis jätteglada över att vi får äran att vara värddistrikt. Vi fick beskedet att det var klart mitt under vår distriktskongress och det utbröt jubel i lokalen! Det är första gången vi får arrangera mötet i Karlstad och visa vårt vackra distrikt för hela landets S-kvinnor och även för alla gäster och besökare, säger Inga-Lill Röhr, distriktsordförande för S-kvinnor i Värmland.

Mattias Nord, vd Visit Karlstad AB, ser mycket fram emot att välkomna S-kvinnors kongress 18-20 augusti 2017 till Karlstad. - Det är väldigt roligt att ytterligare en politisk organisation har valt att hålla kongress på Karlstad CCC. Vi är glada och tacksamma att S-kvinnor i Värmland valt att engagera sig för att få stå värdar för mötet, avslutar han.

Mer information hittar du här:

www.karlstadccc.se

www.visitkarlstad.se/konferens

Kontakt:

Mattias Nord, vd Visit Karlstad AB: 072-231 90 80, mattias.nord@visitkarlstad.se

Inga-Lill Röhr, ordförande S-kvinnor Värmland: 073-069 66 59, inga-lill.rohr@telia.com

Maria Granström, pressekreterare S-kvinnor: 070-365 22 23, maria.granstrom@s-kvinnor.se