Offentlig Chef arrangeras i Karlstad 2016

Offentlig Chef arrangeras i Karlstad 2016

Den 20-21 januari 2016 arrangeras Offentlig Chef för första gången i Karlstad. Offentlig Chef är mötesplatsen och konferensen för beslutsfattare och personalansvariga inom det offentliga Sverige. Här får deltagarna utveckla sina ledarkunskaper tillsammans med sakkunniga talare, träffa potentiella leverantörer och knyta kontakter med nya och gamla branschkollegor. Några kända talare som föreläser på konferensen är bland andra Göran Persson, Elisabeth Tarras-Wahlberg och Annika Elias som är ordförande i chefsorganisationen Ledarna.

Det är Hexanova Media Group som arrangerar konferensen som tidigare hållits i bland annat Västerås. - När vi ska arrangera en konferens tycker vi det är viktigt att staden är med och engagerar sig. Karlstad visade sitt intresse för att vara värdstad och vi nappade. Vi valde också Karlstad CCC på grund av deras goda rykte och att det förhoppningsvis kommer fler människor från värmlandsregionen än det tidigare gjort, berättar Urban Nilsson på Hexanova.

Planeringen inför arrangemanget har redan startat. Chefsorganisationen Ledarna, Karlstad kommun och Hexanova har redan haft ett antal planeringsmöten. -Fokus för oss ligger på att besökarna ska kunna lära sig något och att de ska kunna mötas sinsemellan. Det kommer också hållas en middag där årets offentliga chef utses, fortsätter Urban som räknar med att det kommer komma ungefär 200 – 400 personer på konferensen i januari. -Tillsammans med kommunen och Karlstad CCC ser vi detta som ett långsiktigt projekt där tanken är att utifrån nuvarande format bygga upp Sveriges största konferens och mötesplats för offentliga chefer. Vi räknar med att locka ungefär 700 – 800 deltagare år tre, tillägger han. Programmet för konferensen släpptes i september med Framtidens ledarskap som tema. -Vi kommer ta upp en hel del ämnen under det temat. Till exempel hur man som ledare tar hand om och coachar sina medarbetare, hur man beter sig på sociala medier och personligt ledarskap, säger Urban.

Mattias Nord, vd för Visit Karlstad AB, är mycket nöjd med att Offentlig Chef kommer arrangeras i Karlstad. -Vi gläds över att Offentlig Chef kommer till Karlstad nästa år och extra roligt är det att vi inleder ett långsiktigt samarbete med Hexanova och säkerställer att ytterligare en årligen återkommande konferens arrangeras här, säger Mattias. Sedan är det såklart väldigt tillfredsställande att Karlstad CCCs goda rykte nationellt föregått oss och hjälper oss locka hit möten från andra delar av landet, avslutar han.

Mer information:

www.offentligchef.com

www.karlstadccc.se

Kontakt:

Eventansvarig Offentlig Chef 2016: Urban Nilsson, 0708-19 94 00, urban@hexanova.se

Projektledare Offentlig Chef 2016: Erik Martinsson, 0706-45 06 22, erik.martinsson@hexanova.se

Vd Visit Karlstad AB: Mattias Nord, 0722-31 90 80, mattias.nord@visitkarlstad.se