Maria Alm är ny kongresschef på Karlstad CCC

Maria Alm är ny kongresschef på Karlstad CCC

Maria Alm är ny kongresschef på Karlstad CCC. Hon kommer senast från Talentum Events som Sverigechef. I sin nya tjänst kommer hon att ha det övergripande ansvaret för kongress- och mötesverksamheten på Karlstad CCC.

Maria Alm är en hemvändare som efter 20 år i London och Stockholm återvänder till Värmland.

- Maria är en vass drömrekrytering. Hon har en mycket spännande bakgrund med varm attityd och ett coachande ledarskap. Det känns tryggt att överlämna det övergripande ansvaret för vår kongress- och mötesverksamheten till henne. Dessutom känns det fantastiskt kul att Visit Karlstad och Karlstad CCC kunde locka henne tillbaka till Värmland, säger Mattias Nord, vd för Visit Karlstad.

Innan sin tjänst som Sverigechef på Talentum Events har Maria bland annat arbetat som marknadschef på det amerikanska konferensbolaget IQPC och arbete med marknadsföring på Informa i London.

- Karlstad CCC är en spännande anläggning med stora möjligheter. Vi har idag 97 % kundnöjdhet, vilket är fantastiskt. Hemligheten är självklart en organisation som älskar service och bemötande, något vi ska fortsätta med och som vi ska bli än bättre på, avslutar Maria Alm, ny kongresschef på Karlstad CCC.