Läkande värdskap i Karlstad

Den 21 september intar 500 personer Karlstad CCC när IVA- och anestesiläkarnas SFAI-vecka startar. Värdskapet står i centrum när arrangören och besöksnäringen, i en gemensam aktion, arbetat med att skapa en välkomnande känsla till Karlstad som mötesstad.

Som ett led i arbetet med att synliggöra gästande kongressdeltagare har arrangörsgruppen och besöksnäringen tillsammans skapat en välkomnande känsla till Karlstad som mötesstad.

- Den bild deltagarna får av Karlstad som mötesstad är viktig både under kongressen, men även på lång sikt. Bland annat så välkomnas deltagarna redan på flygplatsen och av SJs tågvärdar. Dessutom har alla hotellreceptionister operationskläder - ett läkande värdskap där målgruppen står i centrum, säger Hanna Åkerstedt, ordförande Visit Karlstad Members.

Värdskapet syns även i centrala Karlstad med exempelvis ballonger och där butiken CGC bygger upp en operationssal i skyltfönstret. Dessutom uppmärksammar andra butiker mötet på olika kreativa sätt. Taxi Kurir har dekaler på sina bilar och sprutor som dekaler visar vägen till restaurangen Pitcher’s.

- Med humor och lite finess hoppas vi kunna ge dem ett skratt och en positiv bild av Karlstad, avslutar Hanna Åkerstedt, ordförande Visit Karlstad Members.

För mer information:

Hanna Åkerstedt, ordförande Visit Karlstad Members