Inbjudan till pressträff 9 december för Service Convention Sweden

Inbjudan till pressträff 9 december för Service Convention Sweden

Media bjuds in till en pressträff på Karlstad CCC tisdag 9 december klockan 12.30 där de får träffa utvalda föreläsare på Service Convention Sweden. Medverkar gör Irene Ng, verksamhetsledare för The International Institute of Product and Service Innovation (IIPSI) vid University of Warwick, Anders Ekholm som är vice vd på Institutet för Framtidsstudier och Daniel Ewerman, vd och grundare av Transformator Design.

Service Convention Sweden, som går av stapeln på Karlstad CCC 9-10 december, bjuder på det senaste inom tjänsteinnovation och tjänstedesign med inriktning på ledarskap, hållbar utveckling, entreprenörskap samt informations och kommunikationsteknik. Bakom Service Convention Sweden står Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, Landstinget i Värmland, Karlstads kommun och Visit Karlstad AB.

Under Service Convention Sweden kan deltagare från hela landet lyssna till välrenommerade föreläsare som delar med sig av den senaste forskningen inom tjänsteinnovation och samtidigt ta del av praktiska tillämpningar från både privat och offentlig sektor. I den digra föreläsarlistan finns bland annat representanter från University of Warwick, University of Edinburgh, EF Education First, Scania, IBM, Institutet för Framtidsstudier, SKL, Doberman och Danish Design Centre.

Pressträff Service Convention Sweden 2014

Plats: lobbyn, Karlstad Congress Culture Centre

Datum och tid: 9 december kl 12.30

På plats: Irene Ng från University of Warwick, Anders Ekholm från Institutet för Framtidsstudier, Daniel Ewerman från Transformator Design samt representanter från Landstinget i Värmland, Centrum för Tjänsteforskning vid Karlstads Universitet, Karlstads kommun och Visit Karlstad AB.

Media är även välkomna att delta under dagens föreläsningar. Anmälan görs till info@visitkarlstad.se.

Mattias Nord, vd Visit Karlstad AB: 0722 31 90 80

Ulrica Samuelson, projektledare Service Convention Sweden: 0705 20 98 80