Pressmeddelande från Karlshamns kommun: Jill Johnson klar för Östersjöfestivalen

Jill Johnson fortsätter sin succéturné i sommar i linje med den bejublade konserthusturnén Music Row. Efter sin kritikerrosade och succéfyllda vårturné, med över 24000 sålda biljetter ser hon nu fram emot sommarturnén. Jill Johnson besöker Karlshamn och Östersjöfestivalen onsdagen den 16 juli. - Jill Johnson är en stor och känd artist som vi har önskat få hit till Östersjöfestivalen under många år, men tyvärr har tillfället tidigare inte passat, säger Conny Nilsson, festivalamiral. Nu blir det en höjdarkväll med två stora artister som Jill Johnson och Magnus Uggla, med egna konserter under samma kväll. - Tanken är alltid att onsdagskvällens invigningskonsert ska innehålla ett så brett och intressant musikutbud att det tilltalar en bred publik. Medan Magnus Uggla besökte Östersjöfestivalen 2002 så är Jill Johnson en helt ny bekantskap för karlshamnspubliken. Jill Johnsons countryinfluerade musik har ju inte tidigare varit representerad i någon större utsträckning i festivalen. Jag tror och hoppas därför att detta ska bli en bra mix av musik som kommer att tilltala en stor publik. (Bifogad pressbild= Foto: Live Nation) Mvh Roger Karlsson ========================= Roger Karlsson Karlshamns kommun Näringslivsenheten Informationsavdelningen 374 81 Karlshamn Tel 0454-815 91 Fax 0454-815 95 E-post: roger.karlsson@karlshamn.se Hemsida: www.karlshamn.se =========================