Pressinformation om Baltic Song Contest

Deltagarna till sångtävlingen Baltic Song Contest, som äger rum under Östersjöfestivalen i Karlshamn vecka 29, är nu klara.
Mer information om Baltic Song Contest: http://www.karlshamn.se/Festival/Baltic_Song_Contest/
Mer information om Östersjöfestivalen: http://www.karlshamn.se/Festival/

Deltagande artister:

Sverige: LaGaylia (mer info, se nedan)

Sverige: Caroline Larsson (mer info, se nedan)

Polen: Ewelina Flinta & Lukasz Zagrobelny

Lettland: Tribes of The City

Tjeckien: Roman Lasota

Norge: William Hut

Litauen: Felix & Taja

Irland: Will Kevans

Luxemburg: Sonja Hewer

Ryssland: Verona

LaGaylia klar till Baltic Song Contest
Sångerskan och artisten LaGaylia är första svenska bidraget till årets upplaga av Baltic Song Contest på Östersjöfestivalen i Karlshamn. I Sverige har hon bland annat medverkat i musikalen West Side Story, tävlat i melodifestivalen och har vid två tillfällen haft det hedersamma uppdraget att sjunga vid Kronprinsessan Victorias officiella födelsedagsfirande. Hon är dessutom en av de mest anlitade artisterna i Rhapsody in Rock. Vid sidan om konserter och turnéer har LaGaylia även medverkat i en rad underhållningsprogram på TV. Hennes debutalbum kom 2007.

Caroline Larsson - Sveriges andra representant i Baltic Song Contest
Artisten och låtskrivaren Caroline Larsson har under våren gjort sig känd för den breda publiken med låten Hold on My Heart (Hey it's Alright), som har kommit att bli en av årets hittills största överraskningar på landets topplistor. Bakom hitlåten står ingen mindre än Roxettes, Gyllene Tiders och hela Sveriges Per Gessle. Men trots den "gamla" hitmakarens finger med i spelet, så föredrar den 21-åriga göteborgskan oftast att själv hålla i låtskrivarpennan. Något som hon visar prov på när debutalbumet In the Moment når skivhyllorna i slutet av maj. Caroline har annars gjort sig känd som en stark liveartist, mycket tack vare att hennes karriär inleddes på nattklubbar runt omkring i Västsverige vid blott 17 års ålder. I juli kommer hon till Östersjöfestivalen i Karlshamn som Sveriges andra representant i Baltic Song Contest.

Kontakta gärna oss för mer information och kontaktuppgifter till respektive artists manager.

Hälsningar

Roger Karlsson