Bild av hur lekytan på torget kommer se ut när det är klart

Pressinbjudan: Första spadtaget på torget

Snart påbörjar vi arbetet med en lekyta på torget i Karlshamn. Ytan för barnen är en del av den tredje och avslutande etappen på arbetet med att bygga om torget.

Eftersom lekytan är till för barnen bjuder vi in alla barn och föräldrar som vill, att komma och ta det första spadtaget med oss. Alla som har med sig en liten spade får hjälpa till att ta de första spadtagen för vad som kommer bli barnens lekyta på torget. På plats kommer William Lavesson, projektledare, och andra representanter från Karlshamns kommun att vara. Även Karlshamns handel och Sparbanken Karlshamn kommer att vara där.

Under dagen kommer barnen få vara med och bidra med ord på temat ”framtidstro”. De ord som flest barn har skrivit kommer vi sedan att rista in på stenar som kommer att placeras på barnens nya yta, som en framtidskapsel. Alla barn kommer också att bli bjudna på glass av Sparbanken Karlshamn och det kommer att finnas en hoppborg.

Vi tror att det här blir ett kul sätt för barnen att få vara delaktiga i torgets nya utseende och vill därför också passa på att bjuda in media att komma när de första spadtagen tas!

Datum: 31 augusti

Tid: 11.00-14.00 (spadtagen börjar tas ca. 11.30).

Plats: Stortorget i Karlshamn

____________________________________________________________________________

Karlshamns kommun har tillsammans med representanter från näringslivet enats om att gemensamt skapa förutsättningar för att kommunen ska växa till 50 000 invånare.

Utifrån den gemensamma visionen arbetar Karlshamns kommun och det lokala näringslivet sida vid sida för att tillsammans möjliggöra byggnation av fler bostäder, kompetensförsörjning och attraktion av fler invånare och företagsetableringar inom ramen för ett hållbart Karlshamn.

William Lavesson

Projektledare Projekt, mark och exploateringsenheten 072-8849663