KAPPAHL DAM PRESENTERAR EN FÄRGSTARK VÅR!

KAPPAHL DAM PRESENTERAR EN FÄRGSTARK VÅR!

Starka färger, bohemiska mönster och naturinspiration är en vitamininjektion i vårens mode!

Starka fruktiga färger som cerise och mandarin i breda blockränder inleder våren på KappAhls damavdelning. Detta kombineras med neutraler samt vitt och svart och siluetten är okomplicerad och grafisk. I kollektionen finns även prickar med i mönsterbilden. Enkelt och lekfullt är inspirationsord som sammanfattar temat.
- I detta tema matchar jag en finstickad tröja i en neutral kulör tillsammans med en byxa i stark nyans och till det accessoarer i skarpa linjer, säger Carina Johansson, Designchef på KappAhl. ”I temat finns även rakt skurna klänningar samt toppar i lösare modell för att mjuka upp siluetten”.

Våren fortsätter i det färgstarka temat ”Peace and Love” som för tankarna till det bohemromantiska festivalmodet. Här finns denim i rosa och grönt som kombineras med löst sittande blusar med skira blommönster i pastellfärger. Tunikan är ett viktigt plagg till sommaren och kombineras gärna med en löst stickad kofta. Även i detta tema är denim ett viktigt material och passar utmärkt till smutsiga pasteller, korall och olika toner av grönt. Looken kompletteras med en mockaväska med längre axelband.

- Vi har inspirerats av sommarens enkla och bekväma siluett, fortsätter Carina Johansson. Plagg som är perfekta både för picknicken och till ljumma sommarkvällars fester. Man får gärna blanda både mönster och färger!
Som komplement till vårens färgexplosion finns det nedtonade temat ”Primal”. I fokus står draperade och vida plagg med skön passform.

-Här har vi inspirerats av naturen, fortsätter Carina Johansson. De viktiga materialen är linne och bomull och den viktiga färgen i temat är blått, i toner som går från denim till mild turkos. Detta blandas upp av naturtoner, vitt och beige. Flera delar av kollektionen pryds med indigoprint och dip-dye. Plaggens yta är viktig och vi har jobbat med metallskimrande stickade tröjor och kavajer och byxor i krinklat linne.Siluetten ska vara lös och draperad men feminin, man får gärna bära en lång kjol tillsammans med en vidare överdel och i accessoarväg finns långa halsband och en väska i skinn.

För närmare information och bilder kontakta:
Carina Johansson, Designchef KappAhl
Telefon 031 771 55 27. E-post carina.johansson@kappahl.com
Monika Kostovska, Modepressansvarig KappAhl
Telefon 031-771 55 56. E-post monika.kostovska@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL *
KappAhl är en ledande modekedja med över 370 butiker och närmare 4 900 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2010/2011 var KappAhls omsättning knappt 5 miljarder kronor och rörelseresultatet 222 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.

*Enligt Orvesto Konsument/Indikat

NYLANSERING FÖR DENIM OCH MYCKET FÄRG I KAPPAHLS BARNKOLLEKTION VÅREN 2012

Våren 2012 på KappAhl Barn Till våren klär vi barnen i denim och färgstarka plagg som andas lek och sportighet. Kulörer som cerise, grönt, blått och rött är viktiga i vårens kollektion. Barnavdelningen nylanserar även denimlinjen LAB för storlek 56-170. Funktion och rörelsefrihet står som alltid i fokus.

IT’S ALL ABOUT BEING FRIENDLY

Med utgångspunkt i ett stort engagemang för vår planet och kommande generationer har KappAhl skapat damkollektionen ”It’s all about being friendly”. Inspirationen har hämtats från exotiska regnskogar och resultatet är en färgstark och feminin kollektion som tar hänsyn till miljön i material och tillverkningssätt.

KappAhl fortsatt störst på byxor

KappAhl har högst marknadsandel på byxor i Sverige: Genom att ta tillvara kundens önskemål vad gäller komfort och passform har byxor blivit en av KappAhls stora styrkor. När GfK Fashion Scope summerar 2011 är KappAhl fortsatt störst i Sverige på byxor i alla kategorier, kundgrupper och åldrar.

KappAhl öppnar på Solbacken, Skellefteå

KappAhl öppnar butik nr 382: Nu på torsdag, 15 mars, öppnar modekedjan KappAhl butik på handelsområdet Solbacken i Skellefteå. Den 900 kvadratmeter stora butiken kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna, man och barn. – Vi har förberett oss väl och är mycket förväntansfulla inför den stora premiären på torsdag, säger Katrin Lindberg, butikschef.

Välkommen till KappAhl!

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 370 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 53% av bolagets produkter hållbarhetsmärkta.
2016/2017 var omsättningen 4,9 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.

KappAhl

Idrottsvägen 14, Box 303