Nyhet -

Få ut maximalt värde för dina smycken och klockor - jämför guldpriser och lämna för värdering

I tider då priserna är höga vid försäljning av ädelmetaller som guld och silver vänder sig många till guldhandlare för att sälja sina värdesaker.

Hos oss på Kaplans Auktioner gör vi alltid en individuell bedömning utifrån det objekt som kunden lämnar till oss för värdering. I tider med ett högt guld- och silvervärde kan det ibland löna sig att sälja föremålet direkt för materialvärdet men lika ofta får vi in smycken, klockor, silverföremål och mynt som inbringar ett högre pris vid försäljning via någon av våra auktioner.

För kunden är det viktigt att det görs en bedömning utifrån varje föremål. Det är tråkigt att så mycket smycken med högkvalitativ formgivning skickas iväg till smältning, både för att många vackra arbeten förstörs och för att kunden skulle ha tjänat mer vid en försäljning via auktion.

Välkommen in till Kaplans för värdering av dina skatter och låt oss ge dig råd kring hur du får ut ett maximalt värde vid försäljning av dessa!

Kaplans tar emot för värdering och inlämning till auktion samtliga vardagar, både vad det gäller smycken, klockor, silver och mynt.

Läs mer om inlämning

• silverpris