Kalmar Energi blir ny elhandelsleverantör för Kalmar kommun

Kalmar Energi blir ny elhandelsleverantör för Kalmar kommun

Efter en noggrann och dynamisk upphandlingsprocess har Kalmar Energi glädjande nog utsetts till ny elhandelsleverantör för Kalmar kommun och dess anknutna bolag. Avtalet löper under den kommande fyraårsperioden, med start vid årsskiftet.

Beslutet är en betydande framgång för Kalmar Energi som, trots att det är ett relativt litet elhandelsbolag, stolt kan stå sida vid sida med större nationella aktörer. Framgången i den hårda konkurrensen visar på Kalmar Energis starka affärsmodell och höga kompetensnivå som ställts mot kommunens högt ställda krav.

Kalmar Energi, som ett företag djupt rotat i den lokala myllan, är extra stolta över det här uppdraget.

– Det är en ära att få leverera el till det lokala samhället, där många av oss anställda också är stolta kommuninvånare, säger Per-Martin Carlsson, marknadschef på Kalmar Energi.

Kalmar Energi kommer, inom ramen för avtalet, sträva efter att erbjuda kommunen och dess bolag en så klok och kostnadseffektiv lösning som möjligt, alltid med deras lokala engagemang som grund.

– Vi ser fram emot att fortsätta att stärka vår relation med Kalmar kommun och kalmarborna, samtidigt som vi bidrar till en hållbar framtid för vår region, avslutar Per-Martin Carlsson.

För mer information, vänligen kontakta:

Per-Martin Carlsson, marknadschef
per-martin.carlsson@kalmarenergi.se

Kalmar Energi är regionens ledande energileverantör. Vi förser Kalmar, Smedby och Lindsdal med biobränslebaserad när- och fjärrvärme. Dessutom levererar vi sol-, vind-, vatten- och biobränsleproducerad el till ca 22 000 kunder i sydöstra Sverige och förser delar av Kalmar med fjärrkyla och optisk fiber. Vi omsätter årligen ca 800 miljoner och har ca 100 medarbetare.