Affärsskap startar 3 oktober

Den 3 oktober är det premiär för höstens Affärsskap, en mötesplats och föredragsserie i sex avsnitt som arrangeras genom Kalmar Science Park och vänder sig till den som håller på att utveckla en affärsidé eller är intresserad av affärer.

Att skapa ett värde för sin nätnärvaro är något som kan vara avgörande för ett företags framgång, och är inledningstema.

-       Dagligen sker det över trettio miljoner sökningar bara på Google.se, så frågan om nätnärvaro börjar bli synnerligen affärskritisk. Tyvärr är det många företag som inte insett detta och därför behövs mer kunskap om marknad och säljprocesser på nätet, poängterar inledningstalare Kalle Blom, MediaAnalys.

Affärsskap, som vill ge kunskap och förenkla startprocessen för en företagare, serverar ett gediget höstprogram som täcker ett brett spektrum av frågor relevanta för det yngre företaget eller den som går i startgroparna.

-       Jag vet att det finns många personer runt om som har funderingar kring nyföretagande, och för dessa finns Affärsskap som en återkommande regional mötesplats. I höst kan du delta från fjorton olika orter i Kalmar- och Jönköpings län. Under vårens fem avsnitt deltog 225 stycken personer på ett eller flera avsnitt. Det visar på att det går att delta och mötas gränslöst över kommun- och länsgränser via webben. Nytt för denna säsong är att vi har tre nya föredrag, berättar Linus Andersson, Kalmar Science Park.

16.30- 18.00, Föredrag som distans-sänds.18.00 -19.30, Diskussion.

Distanssänds från Kalmar Science Park, Bredbandet 1, lokal Flundran.

www.kalmarsciencepark.se/event

För mer pressinformation, kontakta

LINUS ANDERSSON | Ansvarig Affärsskap
linus.andersson@kalmarsciencepark.se

Kalmar Science Park
0480- 45 34 23
www.kalmarsciencepark.se

3 okt
Dina kunder söker dig på webben, hittar de?
Kalle Blom, MediaAnalys

10 okt
Lär känna dina kunder och marknaden
Nicklas Erlandsson, CS Business Consulting
Karin Franzén, Utredarna Market Research

17 okt
Bli en säljande entreprenör
Mårten Persson, Xpand

24 okt
Pengarna rullar ut, ha koll på dem!
Magnus Andersson, Deloitte

7nov
e-handlaren, den moderna köpmannen
Jörgen Bödmar, DesignOnline

14 nov
Se upp, rädda dig innan det sker!
Henrik Olofsson, Rosholm Dell Advokatbyrå