Länsmusikchef Kjell Lindströms pensionsuppgörelse är klar

Oskarshamn 16 december 2016

Det har idag blivit klart att Länsmusikchef Kjell Lindström går i pension från den 1 januari 2017.

Peter Högberg, ordförande för Kalmar Läns Musikstiftelse, säger: ”Detta arbete har tagit mycket av styrelsens energi och vi är nu glada att ha nått fram till detta. Kjell Lindström har vigt många år till Länsmusiken och gjort ett fantastiskt jobb med att sätta musiken på kartan. Vi hoppas nu Kjell får en härlig tid framöver i sitt liv.”

Kjell Lindström, Länsmusikchef för Kalmar Läns Musikstiftelse säger: ”Det har varit fantastiska år i en verksamhet som jag alltid brunnit för och fortfarande gör. När jag nu väljer att gå i pension i enlighet med mitt anställningsavtal vill jag säga att Länsmusikens verksamhet är en fantastisk tillgång för artister, arrangörer och, framför allt, medborgarna i vårt län som utgör vår publik. Nu vidtar rekryteringen av min efterträdare - som, vad gäller innehåll och organisation, kommer få en avgörande roll för Länsmusikens fortsatta verksamhet. Jag önskar min efterträdare all framgång från det att personen väl finns på plats”.

Personalen har informerats under dagen och är kallade till möte måndag förmiddag för att diskutera den uppkomna situationen med Kjell Lindström och Peter Högberg.

Mer information kommer inom kort.

r information:

Peter Högberg, ordförande
Tel 070-597 61 57 E. peter@peterhogberg.se

Kjell Lindström
Tel 070-654 00 31 E. kl@lansmusiken.se

Länsmusiken är ett serviceorgan för musiklivet i länet och producerar konserter till skolor, föreningar, studieförbund, kommuner, församlingar, företag och andra som anordnar konserter. Camerata Nordica är hemmahörande i Oskarshamn och en del av Länsmusiken. Den professionella kammarorkestern består av 15–20 musiker från olika delar av världen. Camerata Nordica har spelat in ett 15-tal skivor i eget namn och har turnerat regelbundet utomlands.