Kombiskurmaskin BR 30/4 C från KÄRCHER: Nu kan alla rengöra golven med hjälp av en smidig skurmaskin!

Nu har äntligen kombiskurmaskinerna tagit steget ner till de allra minsta och mest svåråtkomliga ytorna! KÄRCHERs nya BR 30/4 C är lika enkel att använda som en dammsugare men den har en skurmaskins egenskaper - den skurar och suger upp i samma moment.

Ofta används mopp för rengöring av små golvytor i butiker, hotell, kök, tvättutrymmen osv. Nu kan rengöringen göras snabbare, enklare och mer hygieniskt med den smidiga skurmaskinen KÄRCHER BR 30/4 C.

Det kraftfulla skurtrycket (tio gånger högre än vid användning av mopp) gör rengöringen effektiv, och den är samtidigt skonsam mot underlaget. Sugfunktionen gör golven halkfria direkt efter rengöring. Att den dessutom tar liten plats vid förvaring är ytterligare en av många egenskaper som gör BR 30/4 perfekt inom t ex detaljhandel, på restauranger, hotell, bensinstationer och andra miljöer med dagligt städbehov. Även priset är revolutionerande (ca.pris 10.000 SEK exkl. moms), vilket öppnar upp för helt nya användningsområden inom t ex hemstädning och andra hushållsnära tjänster.

Med den låga höjden på endast 70 mm kan denna maskin rengöra under möbler, rumsdelare och element. Den väger endast 11 kg, vilket gör den extra smidig att förflytta. De avtagbara vattentankarna förenklar påfyllning och tömning.

Korta fakta om BR 30/4:

• Perfekt för daglig städning
  • Kapacitet 200 m2/timme
  • Vikt endast 11 kg
  • Nätdrift 230 V
  • 7 cm frihöjd på borsthuvudet
  • Löstagbar tank kan fyllas i handfatet
  • Enkel att transportera
  • Välj mellan 1-stegs- och 2-stegsmetoden
  • Skurar i båda riktningarna
  • Mycket enkelt handhavande
  • Enkelt borstbyte

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Pedersen, produktansvarig KÄRCHER AB, tel: 070-550 40 85, e-post: fredrik.pedersen@karcher.se

För hjälp med bilder kontakta:
Linda Westlund, marknadsförare KÄRCHER AB, tel: 031-57 73 02, e-post: linda.westlund@karcher.se

Kort om KÄRCHER
KÄRCHERs produkter har funnits i Sverige sedan 1975 då man introducerade högtryckstvättarna på marknaden. KÄRCHER tillverkar bland annat högtryckstvättar, grovdammsugare, fönstertvättar, SteamCleaners, skurmaskiner och sopmaskiner. KÄRCHER AB är ett helägt dotterbolag till det tyska moderbolaget, tack vare 70-års erfarenhet inom rengöring både inom industrin och för privatkonsumenter är KÄRCHER idag experter på området och också drivande av utvecklingen av nya produkter och innovationer.