Juristpunkten söker erfaren entreprenadjurist

Antalet tvister inom renovering och tilbyggnad ökar kraftigt.

Juristpunkten vill därför förstärka sin kapacitet inom entreprenad- och fastighetsrätt och söker jurist med djupgående kunskaper inom dessa områden för samarbete.

Kontakta oss: info@juristpunkten.se

Ref: entreprenad

• skatteverket
  • kapitalförsäkring
  • generalklausulen
  • försäkringsersättning
  • lena sandberg

• Stockholm

Juristpunkten är en allmänpraktiserande byrå med uppdrag främst inom familjejuridik, förmögenhetsrätt och affärsjuridik. Vi är verksamma över hela landet. 08-5000 13 40 www.juristpunkten.se

Kapitalförsäkring, skatteverket förlorade i kammarrätten

Överföring av aktier till kapitalförsäkring reavinstbeskattades ej. Klagandens ombud Jur kand Lennart Magnusson, Juristpunkten, framhåller att målet är speciellt intressant då generalklausulen ej ansågs tillämplig, något som skatteverket anfört som grund.

Ensam vårdnad interimistiskt-Juristpunkten

Fråga om ensam vårdnad interimistiskt Genom ett beslut av Kalmar tingsrätt 2011-05-11 tillerkändes ena parten – mamman - interimistiskt vårdnaden om parternas barn. Grunden för mammans talan var huvudsakligen svårigheter att nå och samarbeta med fadern. Som exempel nämnde mamman att barnet varit nära att mista en dagisplats på grund av att det inte gått att nå pappan.

Göta Hovrätt Fråga om ändring av dom avseende hastighetsöverträdelse-juristpunkten

Genom dom 2011-01-  dömde Jönköpings tingsrätt X för hastighetsöverträdelse vid Bottnaryd i Småland. X förnekade ansvar för brott i tingsrätten och anförde att han vid det aktuella tillfället befunnit sig på sitt arbete utanför Stockholm. X överklagade domen till Göta Hovrätt företrädd av Juristpunkten (JP). X hade i sitt arbete ett utförligt passersystem och två chefer som kunde vittna om att han

Juristpunkten öppnar sitt andra kontor i Stockholm

Vi har märkt ett starkt ökat behov av våra juridiska tjänster och för att ge våra klienter en ännu bättre service öppnar vi ett andra kontor på Karlavägen 102 i Stockholm. Juristpunkten är verksamt över hela landet och klienterna är mestadels privatpersoner och som kräver snabb tillgänglighet och ett personligt engagemang. Vi räknar med att våra ökade resurser skall minska ner svarstiden och ge s