Ny sponsor till Junibacken!

BR-Leksaker har inlett ett treårigt samarbetsavtal med Junibacken. Samarbetet innebär bl a att BR-Leksaker och Junibacken kan genomföra kampanjer, aktiviteter och events tillsammans. - Samarbetet med BR-Leksaker ger oss otroliga möjligheter att nå ut till vår målgrupp – barnfamiljer, berättar Thomas Lundqvist, VD för Junibacken. - Med sin starka förankring i svensk barnkultur kan Junibacken ge oss positiva mervärden och vi kan genomföra uppskattade och minnesvärda events för våra kunder i butikerna. Vi har redan många planer och idéer för hur vi på bästa sätt kan dra nytta av varandra i framtiden, berättar Kent Bredahl, Brand Manager för BR-Leksaker. -Vi har dock tjuvstartat lite med vårt samarbete, som egentligen träder i kraft den 1 juni. I slutet av april invigde vi två nya butiker i Karlstad. Junibackens egen Pippi Långstrump var på plats och förgyllde verkligen dagen för alla leksugna barn. Pippi själv hade otroligt kul bland barn och leksaker, avslöjar Kent Bredahl. BR-leksaker Den skandinaviska leksakskedjan BR-Leksaker startade 1963 i Roskilde utanför Köpenhamn. Kedjan omfattar idag 144 butiker, varav 52 finns i Sverige. Omsättningen är drygt en miljard kronor och antalet anställda uppgår till ett tusental. Verksamheten drivs i Sverige och Danmark. I augusti öppnar BR-Leksaker i Norge, dessutom finns en butik på Färöarna. Junibacken är ett upplevelse- och barnkulturhus på Djurgården i Stockholm. Här blir sagor till verklighet. I centrum står Sagotåget som tar dig med på en resa i Astrid Lindgrens magiska värld. Sedan invigningen 1996 har Junibacken haft ca 300 000 besökare per år och det har blivit ett självklart utflyktsmål för såväl Stockholmare som turister från Sverige och utlandet. Junibacken har många utländska besökare, främst Skandinaver, men även många från Ryssland, Tyskland, Holland och Storbritannien. För mer info kontakta gärna: Thomas Lundqvist, VD Junibacken, tfn 0708-570 550 eller thomas@junibacken.se Kent Bredahl, Brand Manager, BR-Leksaker, tfn +45-4616 3872 eller keb@top-toy.dk