Viktor Karlsson, CFO Junglemap. Foto: Jonas Petterson

Viktor Karlsson ny CFO på Junglemap

Junglemap har gjort en strategisk översyn för att ytterligare driva på den snabba tillväxt som bolaget befinner sig i. Som en del av den nya strategin stärker Junglemap upp företagsledningen med Viktor Karlsson som ny CFO, Chief Financial Officer.

– Det är med stor glädje jag välkomnar Viktor Karlsson till Junglemap, som befinner sig i ett mycket intensivt och spännande skede. Viktors gedigna finansiella kompetens och omfattande erfarenhet av framgångsrik finans- och affärsutveckling kommer vara ett oerhört värdefullt bidrag i vårt fortsatta arbete med att utveckla Junglemap, säger Gustav Berghog, Group CEO Junglemap. Jag vill också tacka Roar Funderud, interim CFO, för arbetet han utfört i Junglemap under det senaste året.

Viktor Karlsson har närmare 10 års erfarenhet av finansiell styrning, affärsutveckling och ledande befattningar inom olika branscher såsom e-handel, telekom och media. Han kommer närmast från en CFO-roll hos Cellmax Technologies AB, och har tidigare arbetat på bland annat Rocket Internet, MTGx och Nordic Entertainment Group. Viktor Karlsson har en masterexamen i Business & Management vid Handelshögskolan i Stockholm.
- Det känns mycket stimulerande att komma till ett företag som har en ambitiös tillväxtstrategi och ett uttalat mål att etablera Junglemap som den ledande SaaS-plattformen i Europa inom utbildning av medarbetare på företag/organisationer. Att vara drivande i att realisera Junglemaps fulla potential är något som lockade mig mycket, säger Viktor Karlsson, tillträdande CFO för Junglemap.

Viktor Karlsson tillträder rollen som CFO den 1 Mars 2022 och blir samtidigt en del av Junglemaps Group Management team. Han ersätter då Roar Funderud, som fungerat som interim CFO senaste 12 månaderna.

För mer information, vänligen kontakta:
Viktor Karlsson, CFO, Junglemap, +46 (0)70 288 53 93