Tusen affärer och över trehundra nya kunder - Junglemap summerar ett rekordartat 2021

2021 blev ett rekordår för Junglemap med över tusen affärer och drygt trehundra nya kunder. En ökning med hela 22 procent sedan föregående år. Med allt fler IT-attacker och ett ökat fokus på informationssäkerhet ser Junglemap ett växande behov även 2022.

Junglemap erbjuder NanoLearning som metod för lärande som påverkar och förändrar beteenden över tid. Och många av Junglemaps kunder använder metoden för att stärka medvetenheten om informationssäkerhet.
- Informationssäkerhet är ingen teknikfråga, utan handlar om mänskliga beteenden, säger Gustav Berghog, Group CEO på Junglemap. Vi hjälper våra kunder att stärka sina medarbetares säkerhetsbeteenden och allt fler företag och organisationer ser att vår metod fungerar.

Att många nya kunder strömmar till Junglemap ser Gustav Berghog som en kombination av att informationssäkerhet fått ett större utrymme i samhällsdebatten, samtidigt som behovet av metoder för lärande som fungerar i dagens arbetsliv växer. Och att Junglemaps metod möter ett behov råder det ingen tvekan om. Siktet är inställt på en fortsatt tillväxt under 2022.
- Vi befinner oss på en tillväxtmarknad och ser vilken potential vår metod och plattform har, konstaterar Gustav Berghog. Under nästa år kommer vi att sjösätta en ny strategi för att ta ytterligare kliv på den här resan.