Gustav Berghog, vd Junglemap

Starkt andra kvartal för Junglemap – ökar nyförsäljningen med 35 procent

Junglemaps positiva trend fortsätter med en ökning på 35 procent i nyförsäljning i andra kvartalet 2024. Satsningen på AI och en tydligare produktportfölj är bidragande orsaker till det positiva resultatet.

Junglemap inledde 2024 starkt med en 20-procentig ökning av antalet kunder under Q1 jämfört med föregående år. Den positiva trenden håller i sig och när andra kvartalet 2024 ska summeras visar siffrorna på en ökad tillväxt på 35 procent i nyförsäljning.
– Vi ser att de förändringar vi gjort när det gäller vårt erbjudande nu börjar få en tydligt positiv effekt, säger Gustav Berghog, vd på Junglemap.

I och med Junglemaps fokus på utbildningar inom informationssäkerhet är givetvis det ständigt ökande antalet cyberattacker en förklaring till det stora intresset för företagets tjänster. Det kommande NIS2 direktivet, med väsentligt högre krav på organisationens ledning och styrelse, bidrar ytterligare till den ökade försäljningen.
- Vår nya kurs i Digital säkerhet för styrelse och ledning möter ett behov som delas av väldigt många organisationer just nu, konstaterar Gustav Berghog.

Samtidigt är det många av Junglemaps befintliga kunder som också utnyttjar den AI-tjänst som lanserades under 2023 och som effektiviserar arbetet inom GRC, Governance, risk and compliance.
– Åtta av tio chefer i Norden säger att bördan av compliance ökar. Med vår specialdesignade AI-funktion sparar organisationer massor av tid och kan dessutom mäta effekterna av sitt eget compliance-arbete, säger Gustav Berghog. Vi tror på en fortsatt stark utveckling inom det området.