Joakim Hejestad, Director of Business Development Sweden and Finland

Joakim Hejestad ny Director of Business Development Sweden and Finland

Med en ökning av nya kunder med över 35 procent, gjorde Junglemap ett mycket starkt första halvår 2022. Nästa steg på tillväxtresan är en satsning på Finland. Ansvarig för affärsutveckling och försäljning på den svenska och finska marknaden blir Joakim Hejestad, med över 25 års erfarenhet från utbildningsbranschen.

Joakim Hejestad har sedan 2020 varit ansvarig för affärsutveckling och innehållsproduktion när det gäller Junglemaps skräddarsydda utbildningar. I den nya organisationen tar han nu det samlade ansvaret för affärsutveckling och försäljning i både Sverige och Finland och behåller även sin roll som senior rådgivare i frågor om lärande.
- Jag ser mycket fram emot den här möjligheten, säger Joakim Hejestad. NanoLearning är en banbrytande metod för lärande som alla typer av organisationer kan ha stor nytta av. Att fortsätta utveckla verksamheten i Sverige samtidigt som vi vänder oss till den finska marknaden känns oerhört stimulerande.

Junglemap arbetar utifrån en tillväxtstrategi med sikte på 2025. I den strategin är satsningen på Finland en viktig del.
- Med den starka ställning vi har i Sverige och Norge ser vi stor potential i att också rikta oss mot den finska marknaden, säger Gustav Berghog, Group CEO på Junglemap. Jag är mycket glad över att Joakim med sin långa erfarenhet av affärsutveckling inom utbildningsbranschen tar det här ansvaret.