Full fart i Jungheinrichs nya fabrik för plocktruckar och systemtruckar

Full fart i Jungheinrichs nya fabrik för plocktruckar och systemtruckar

Truckproduktionen i Jungheinrichs nya fabrik i Degernpoint är i full gång. Fabriken tillverkar plocktruckar och systemtruckar med Jungheinrichs världsberömda höga kvalitet - med konkurrenskraftiga, korta leveranstider.

Jungheinrichs nya truckfabrik, som invigdes hösten 2013, ligger i Degernpoint strax utanför Moosburg i södra Tyskland och är världens modernaste anläggning för produktion av plocktruckar och systemtruckar. Här tillverkas de stora systemtruckarna EFX, EKX och ETX, samt plocktruckarna i EKS-serierna. Med toppmoderna produktionsmiljöer utrustade med spjutspetsteknik har den nya fabriken idealiska produktionsförhållanden. ”Fabriken gör det möjligt för oss att optimera produktionen av plocktruckar och systemtruckar med mycket hög effektivitet och hållbarhet”, säger Richard Brandstetter som är VD för Jungheinrich Logistiksysteme GmbH. ”Som marknadsledande i Europa gynnas våra kunder av Jungheinrichs premiumkvalitet och våra korta leveranstider. Särskilt i tider när behovet hela tiden ökar, av att kunna expandera lager och effektivisera materialflöden, är dessa aspekter mycket viktiga för våra kunder.”

Den nya fabriken i Degernpoint är världens största och modernaste anläggningar för produktion av smalgångstruckar. Med över 23 000 kvadratmeter golvyta har fabriken en årlig produktionskapacitet på över 3 000 plocktruckar och systemtruckar och sysselsätter 300 personer. Jungheinrich har investerat 40 miljoner euro i den nya produktionsanläggningen – en expansion som blev nödvändig eftersom huvudfabriken i Moosburg redan hade nått maximal produktionskapacitet.

Jungheinrich AG grundades 1953 och är idag en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagerlösningar. Den årliga tillverkningen är över 85 000 truckar. Företaget har totalt 11 000 anställda och en omsättning på över 2 miljarder Euro. Jungheinrich Svenska AB grundades 1958 och är helägt av det tyska moderbolaget. Företaget har ca 130 medarbetare och en omsättning på över 300 miljoner kronor. Besök gärna www.jungheinrich.se för mer information.

Jungheinrich Svenska AB, Malin Millnert, Marknadskommunikation