Flygande truck inviger transportmässa i Göteborg

Flygande truck inviger transportmässa i Göteborg

Jungheinrich inviger sitt deltagande som utställare på Logistik & Transport med Truck 2015 i Göteborg den 19-21 maj med att låta en truck flyga över staden på måndagskvällen. Varmluftsballongen är nyss hemkommen från Tyskland där den flugit sedan 2007.

Jungheinrich är en av de största leverantörerna i Europa inom truckar, ställage och materialhantering. Företaget ställer ut på branschmässan Logistik & Transport med Truck 2015 som går av stapeln den 19 till 21 maj på Svenska Mässan i Göteborg.

Flygande truck inviger transportmässan

Jungheinrich inviger sitt deltagande med att låta en truck flyga över staden på måndagskvällen den 18 maj och även på kvällarna under mässdagarna om vädret tillåter. Varmluftsballongen är nyss hemkommen från Tyskland där den flugit sedan 2007 i Hamburg. ”Vi har goda väderutsikter i dagsläget för att luftballongen ska kunna flyga, men blir det för stark vind måste vi förstås avstå. Jungheinrich prioriterar alltid säkerheten först för alla våra truckar. Både de som går på marken och den som flyger, berättar Malin Millnert som är ansvarig för marknadskommunikationen för Jungheinrich Svenska AB.

Sponsrar Chalmers ballongförening

Jungheinrich har just tecknat sponsoravtal med Chalmers ballongförening (Chalmers Ballong Corps) som ansvarar för såväl luftfärder som drift av denna flygande truck framöver i Sverige. Malin förklarar: ”Vi är idag en stor internationell koncern på över 12 500 medarbetare som tillverkar över 80 000 truckar om året. Allt detta började med en enda maskiningenjörs innovationskraft i Hamburg för över 60 år sedan i efterkrigstidens Tyskland. Han hette Dr. Friedrich Jungheinrich och vi bär stolt hans namn än idag".

Företagets hjärta klappar alltså lite extra för ingenjörskonsten. Därför var det inte ett svårt val att välja att sponsra en ballongförening bestående av ingenjörer och ingenjörsstudenter från Chalmers. ”Ingenjörskap är oerhört viktigt för vårt företag, den innovationskraft det skapar visar sig på en mängd olika sätt i våra truckar och logistiklösningar som gynnar kunderna”, avslutar Malin.

För mer information, fler olika pressbilder för webb och tryck, samt för möjligheten att själv få åka med i den flygande ballongen i samband med eget reportage, kontakta nedanstående.

Malin Millnert, ansvarig Marknadskommunikation, Jungheinrich Svenska AB
Tel direkt: 040 – 690 46 29, e-post: malin.millnert@jungheinrich.se