BestInvest: Jungheinrich prioriterar kundnyttan

För kunder som köper truckar och logistiklösningar är de kostnader som uppstår över investeringens hela livslängd en viktig aspekt.

Jungheinrich kallar detta perspektiv på kostnader från kundens synvinkel för BestInvest. “Bakom det finns ett mycket tydligt uttalande: Kunden får den bästa prestandan för sina pengar från Jungheinrich!”, säger Dr. Helmut Limberg som är ansvarig för sälj- och marknadsföring på Jungheinrich.

Eftersom inköpskostnader på en truck bara är en del av hela investeringen tar BestInvest - som beaktar de totala kostnaderna under truckens livslängd - särskild hänsyn till kostnader för energi, personal och underhåll. "Ur detta perspektiv har Jungheinrich haft en ledande position i många år eftersom kunderna uppskattar den höga effektiviteten vid normalt låga energikostnader som våra truckar ger”, säger Helmut Limberg.

Till detta kommer den omfattande service som Jungheinrich tillhandahåller, som bland annat omfattar det täta servicenätverket inom eftermarknad. Företagets egna högt kvalificerade servicetekniker ser till att Jungheinrich truckar håller en hög nivå av tillgänglighet. Nattleveranser av reservdelar säkras via tre centrala reservdelsdepåer, så att leveranser av delar till fordon garanteras även på natten.
Eftersom nästan var tredje truck från Jungheinrich hyrs ut eller leasas idag, ökar betydelsen av finansiering och fullservice allt mer. Därför har Jungheinrich erbjudanden som är skräddarsydda för kundernas behov.

Jungheinrich har expanderat sin logistikverksamhet avsevärt under de senaste åren. Bolaget har fokuserat på skräddarsydda lösningar, med allt från manuella lagerinstallationer med lagerhantering och radiokommunikation till fullt automatiserade lagersystem med hylldriftenheter och transportbandsteknik och kombinationer av båda. Jungheinrich står vid sina kunders sida från det allra första rådgivande samtalet genom planering, projektering och systemintegration till support och service när lösningarna är igång.

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagerlösningar. Den årliga tillverkningen är över 85 000 truckar. Företaget har totalt 11 000 anställda och en omsättning på över 2 miljarder Euro. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget. Företaget har ca 130 medarbetare och en omsättning på över 300 miljoner kronor.
Besök gärna www.jungheinrich.se för mer information.

Jungheinrich Svenska AB, Lennart Dahlberg, VD
Tel (direkt): 040 - 690 46 15, e-post: lennart.dahlberg@jungheinrich.se