Att arbeta med vår EME 114 är ergonomiskt, säkert och snabbt - vilket betyder hög effektivitet!

Jungheinrich nya elektriska pallyftare, EME 114 är speciellt utvecklad för lätt och medeltung hantering. EME 114 lämpar sig särskilt väl i verksamheter som detaljhandeln, stormarknader och byggvaruhus men kan även användas för orderplock eller transport av gods säger Sebastian Hüther. Trucken är speciellt utvecklad för lätt och medeltung hantering. "Det underlättar väsentligt för föraren vid transporter av pallar och laster på upp till mer än ett ton, fortsätter Hüther. Denna pallyftare är en klassisk ledtruck med en körhastighet på cirka 5 km/h.

Inbyggd laddare och integrerad timräknare
När den nya trucken togs fram, utvecklade ingenjörerna på Jungheinrich även ett skräddarsytt energistyrningssystem. EME 114 levereras som standard med inbyggd laddare som enkelt kopplas till alla 230 volts uttag. Bortsett från displayen som visar batteriets status och en funktion som automatiskt blockerar oavsiktlig start av trucken, omfattar EME 114 energistyrsystem även en inbyggd timräknare. ”Timräknaren säkerställer att den exakta drifttiden alltid enkelt kan avläsas, det är grunden för korrekta serviceintervaller”, säger Hüther.

Ergonomisk, säker, snabb och effektiv
Ingenjörerna som utvecklat EME 114 har lagt ner mycket arbete på smarta lösningar när det kommer till säkerhet och ergonomi. Tack vare truckens korta främre del, endast 450 millimeter, kan den enkelt manövreras även i trånga utrymmen. Två stödhjul placerade på båda sidor av drivhjulet gör trucken stabil och säker. Styrarmen är ergonomiskt utformad för både vänster- och högerhänta vilket gör trucken enkel och lättmanövrerad. Trots att trucken är liten och smidig erbjuds en rad praktiska förvaringsutrymmen. Som Sebastian Hüther uttrycker det: "Att arbeta med vår EME 114 är inte bara ergonomiskt och säkert, utan också snabbt - vilket betyder hög effektivitet!"

På Transport & Logistikmässan har Ni chansen att se våra produkter. Kom och besök vår monter B05:02. Vill Ni veta mer? Ring 040-690 46 00 eller besök vår hemsida www.jungheinrich.se