Stipendier vid Hälsohögskolans avslutning

Oskar Hjelmstam, tfn 036-15 73 59 2005-06-03 Följande stipendier delades ut vid Hälsohögskolans akademiska avslutning den 10 juni: Landstinget i Jönköpings län delade ut ett stipendie på 5 000 kr till den student med högst betyg. Mottagare av stipendiet var Linnea Nilsson Bo Claessons stipendium delas ut till den mest ingenjörsmässiga uppsatsen inom Ortopedingenjörsprogrammet. Stipendiet på 5 000 kr gick till Louise Larsen och Patrik Leidefors CAMP-scandinavias stipendium på 10 000 kr gick till Kristoff er Jarring och Camilla Jernberg för bästa examensarbete inom området ortoser och fotbehandling. Tidigare har Lions delat ut stipendier till två studenter vid Hälsohögskolan. Jennifer Lööw och Lizette Likhaya fick 5000 kr var för internationella studier. Linnea Nilsson Louise Larsen och Patrik Leidefors Kristoffer Jarring och Camilla Jernberg

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865
Linnea Lind

Presskontakt Koordinator tel:+46 36-10 1869

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University