Pressinbjudan från Ingenjörshögskolan i Jönköping

Fadderföretagsupptakt adderföretagsupptakt med författaren Torgny Karnstedt Torsdagen den 24 november 2005 bjuder vi in till årets fadderupptakt! Upptakten är ett värdefullt tillfälle då studenterna på högskoleingenjörsprogrammen, högskolans personal och representanter för fadderföretagen träffas och utbyter erfarenheter. Det är viktigt att studenterna på ett tidigt stadium får stämma av sina teoretiska kunskaper med hur det praktiskt går till ute på företagen. I kursen Ingenjörsmetodik 5 poäng, där fadderföretagsverksamheten ingår, ges ett antal föreläsningar som stöd inför fadderföretagsuppgifterna och som förberedelse inför yrkeslivet som ingenjör. I kursen ingår också litteraturstudier. Författaren Torgny Karnstedt föreläser för studenterna. Föreläsningen, Läsinspiration, är en introduktionsföreläsning till litteraturstudierna. Plats: HJ-aulan, Högskolan för Lärande och Kommunikations lokaler, Gjuterigatan 5, högskoleområdet hus H. Tid: 13.00-14.30. Studenterna har ett fadderföretag under utbildningens två första år. Studenten sätter sig in i hur fadderföretaget jobbar och ska dessutom analysera, utveckla och rapportera om en process inom företaget. Till sin hjälp har studenten en fadder som företaget utser. Nu kommer representanter från företagen hit och presenterar sig själva och knyter kontakter med studenter och personal. Fadderföretagsmässan då det finns mö möjlighet att träffa jlighet studenter och fadderföretag fadderföretag. Plats: Ingenjörshögskolan, Gjuterigatan 5, högskoleområdet, hus E. Tid id id: 15.30-16.30 ca. Kontaktpersoner: Elisabeth Berglund tfn. 036-10 15 39 mobil 0736-85 99 61, och utbildningschef Jörgen Birgersson tfn. 036-10 15 40 mobil 0708-14 29 70. Christina Almgren, Informationsansvarig Tfn. 036-10 15 23 mobil 0768-78 79 99 Välkomna!

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865
Linnea Lind

Presskontakt Koordinator tel:+46 36-10 1869

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University