Högskolans friskvårdsanläggning invigs och namnges

Högskolans friskvårdsanläggning invigs och namnges

Den 22 november invigs högskolans nya friskvårdsanläggning. Invigningen föregås av ett motionslopp runt Munksjön för högskolans studenter och personal.

Kl. 9.45 Pressvisning

Under pressvisningen visas du runt i lokalerna. Medverkar gör studenter, högskolepersonal, Nordic Wellness som driver gymmet i anläggningen och representanter från HÖFAB och NCC. Samtidigt invigs den nya bron med ett motionslopp. Ett hundratal studenter och anställda vid högskolan är anmälda och loppet kommer att ha målgång precis utanför friskvårdsanläggningen.

Vi samlas för pressvisning kl. 9.45 vid friskvårdsanläggningens huvudentré med ingång från den nya bron.

Kl. 14.00 Invigning

Friskvårdsanläggningen kommer att invigas under festliga former! Under invigningen avslöjas anläggningens nya namn. Namnet har tillkommit genom en namntävling, där en jury valt bland 700 inkomna förslag. Invigningsprogrammet blir roligt, fartfyllt och kommer att inbjuda till rörelse snarare än stillasittande. Programmet följs av mingel där lokalerna öppnas och alla som vill har möjlighet att gå runt och se sig omkring.

Varmt välkomna!

Regioner

Högskolan i Jönköping är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom fyra fackhögskolor: Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Internationella Handelshögskolan och Tekniska Högskolan. Högskolan har cirka 10 000 registrerade studenter, cirka 725 anställda och omsätter 800 mnkr.

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University