Hedervärd utmärkelse till professor vid Internationella Handelshögskolan

Professor Åke E. Andersson tilldelas utmärkelsen 2005 European Prize in Regional Science. I samband med den 45:te kongressen av organisationen The European Regional Science Association (ERSA) som i år avhålls i Amsterdam, kommer professor Åke E. Andersson från den nationalekonomiska sektionen vid JIBS att erhålla den hedervärda utmärkelsen 2005 European Prize in Regional Science. Professor Andersson kommer därmed också tillhöra kretsen av huvudtalare på konferensen genom att hålla en föreläsning till den tyske nationalekonomen August Löschs ära. Titeln på föreläsningen är ”The economics of entertainment and arts in a world of disappearing distance”. Kontaktperson Professor Åke E. Andersson, tfn 0734-24 86 03 På uppdrag: Kristina Hugander, marknadsansvarig vid Internationella Handelshögskolan Tel: 036-15 77 87 kristina.hugander@ihh.hj.se Hemsida: www.ihh.hj.se Internationella Handelshögskolan i Jönköping AB Box 1026 SE-551 11 Jönköping Besöksadress Gjuterigatan 5 Telefon 036-15 77 00 Fax 036-16 50 69 E-post info@ihh.hj.se Internet www.ihh.hj.se Postgiro 326535-2 Org. nr 556487-2728 Reg.nr/F-skatt 556487-2728 Momsreg.nr. SE556487272801

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865
Linnea Lind

Presskontakt Koordinator tel:+46 36-10 1869

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University