Familjeföretagande under luppen i nytt forskningscentrum!

Norra Europas första forsknings- och utbildningscentrum inom familjeföretagande och ägande, Center for Family Enterprise and Ownership (CeFEO) startas vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping! CeFEOs officiella invigning sker med ett spännande seminarium den 23 november med föredrag bla om Hästens ägarfilosofi och tillväxtstrategi, varumärket Spendrups koppling till familjen, samt erfarenheter från den yngsta ägaren i familjeföretaget BIM Kemi. CeFEO består vid starten av 12 aktiva forskare och doktorander från fyra olika discipliner. Detta gör inte bara CeFEO till norra Europas första centrum för familjeföretagande och ägande, utan också till ett av världens största och mest tvärvetenskapliga. Invigningsseminariet sker, med start 14.00 i sal B1014 (entréplanet) i Internationella Handelshögskolan i Jönköping. Aktiviteten avslutas med buffé och mingel, med start 18.30, i Orangeriet på HLK. Journalister är välkomna att delta under hela eller delar av invigningsseminariet! Kontakter: Leif Melin, 0708 856446 eller Mattias Nordqvist, 0708 825624 På uppdrag Kristina Hugander Marknadsansvarig Internationella Handelshögskolan Box 1026 551 11 JÖNKÖPING OBS! Nytt telefonnummer från 31 oktober: 036-10 17 20 Fax: 036-30 21 41 http://www.ihh.hj.se

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865
Linnea Lind

Presskontakt Koordinator tel:+46 36-10 1869

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University