Disputation vid Internationella Handelshögskolan

Carlo Salvato har skrivit sin avhandling på distans Han hörde talas om Internationella Handelshögskolan och professor Leif Melin genom sin närmaste chef och mentor på det välrenommerade universitetet Bocconi i norra Italien i mitten av nittiotalet. Carlo ville avlägga en andra doktorsexamen i entreprenörskap och familjeföretagande vid en internationellt erkänd handelshögskola i Europa. Och då blev det Jönköping för Carlos del. Carlo Salvato är för närvarande docent vid Bocconi och avser fortsätta sin akademiska karriär i Italien med den internationella prägel som hans doktorsexamen vid Internationella Handelshögskolan ger honom. Läs mer i vårt nyhetsmeddelande på vår engelska hemsida: http://www.jibs.se Torsdagen 29 juni försvarar doktoranden Carlo Salvato sin doktorsavhandling med titeln: ²Micro-Foundations of Organizational Adaptation, A Field Study in the Evolution of Product Development Capabilities in a Design Firm² klockan 13.15 i aula B1014 (Sparbanksaulan). Opponent är Nicolas Foss, Professor vid Copenhagen Business School och Norwegian School of Economics and Business Administration samt Director of the Center for Strategic Management and Globalization vid Copenhagen Business School. Kontaktinformation: carlo.salvato@unibocconi.it office: +39 02 5836 2535 mobile: +39 335 5322778 Carlo är i Sverige från lunch den 28 juni till lunch den 30 juni och är då tillgänglig för personlig intervju. På uppdrag Kristina Hugander Marknadsansvarig tel: 036-10 17 20

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865
Linnea Lind

Presskontakt Koordinator tel:+46 36-10 1869

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University