Joors lanserar världsunikt mobilt bredband med re:member

Joors som erbjuder reklamfinansierat mobilt bredband, lanserar nu sin tjänst tillsammans med betal- och kreditkortet re:member. Lanseringen äger rum i mitten av april och innebär att kortinnehavarna är bland de första i världen som får pröva Joors.

Den mobila bredbandsoperatören Joors erbjuder reklamfinansierat mobilt bredband via TeliaSoneras nätverk. Joors väljer nu att lansera sin tjänst med re:member, ett betal-och kreditkort som ges ut av EnterCard.

- Samarbetet med re:member känns naturligt eftersom allt fler personer utför sina bankärenden och transaktioner online. Både Joors och re:member vill erbjuda sina medlemmar frihet, enkelhet samt konsumtion på kundens villkor, säger Lyn Daniel, marknadschef på Joors.

Joors vision är att erbjuda mobilt bredband till så många som möjligt, så billigt som möjligt och utan komplicerade betalningsmodeller. Bland annat kan man köpa Joors mobila bredband för en engångsavgift på 499 kr med 2GB per månad och upp till 10Mbit/sekund. Konceptet är enkelt, inga månadsavgifter, fakturor eller bindningstider.

- För re:member är detta ett väldigt spännande samarbete och ett helt nytt sätt att utveckla vår verksamhet på, både i form av nya spännande erbjudanden till våra kunder, men också ett innovativt sätt att kommunicera och marknadsföra våra produkter på, säger Lisa Wållgren, affärsområdesansvarig för re:member i Sverige.

Eftersom Joors är reklamfinanserat är tjänsten också en potentiell marknadsföringskanal för företag och organisationer. Den digital annonsering kan riktas mot selekterade målgrupper, öka budskapets relevans och erbjuder interaktionsmöjligheter med användaren.

Lyn Daniel, marknadschef Joors

E-mail: lyn.daniel@joors.com, Telefon: 073-516 33 54