Uthyrningsuppdrag i hamn för Stena Fastigheter

Stena Fastigheter Göteborg AB har tecknat hyresavtal med Socialstyrelsen på cirka 2 200 kvm högkvalitativa kontorslokaler i expansiva Gårda.

Stena Fastigheter Göteborg AB har samarbetat med Jones Lang LaSalle sedan september 2008 kring uthyrningen av cirka 3 000 kvm i Gårda i Göteborg. Samarbetet på Drakegatan 1 i Gårda, Göteborg har nu gett resultat.

- Jones Lang LaSalle har lyckats lösa lokalfrågan för Stena Fastigheter Göteborg på sex månader. Vår starka marknadsposition i Göteborg med flera framgångsrika uthyrningar i regionen i kombination med vårt fokuserade och engagerade arbetssätt har bidragit till denna framgång, säger Mikael Wallgren på Jones Lang LaSalle.

Stena Fastigheter har sitt huvudkontor i fastigheten som de tillträdde i början av 2008. Sedan dess har fastigheten försetts med två nya restauranger och konferensmöjligheter. Därtill har fastigheten öppnats upp för området.

Intresset för lokalerna har varit stort och den tillträdande hyresgästen blir Socialstyrelsen. Då länsstyrelsernas tillsynsverksamhet överförs till Socialstyrelsen medför det ett förändrat lokalbehov. Drakegatan 1 motsvarar mycket väl det nya lokalbehov som Socialstyrelsen fått.

Stena Fastigheter ingår i Stena Sfären och är ett av Sveriges största privatägda fastighetsbolag. Stena Fastigheter äger och förvaltar totalt cirka 2,2 miljoner kvadratmeter fördelat på 24 000 bostäder och 3 000 lokaler i Göteborg Malmö och Stockholm samt Halmstad, Lund, Lomma och Uppsala. Med hyresrätten som upplåtelseform utvecklar Stena Fastigheter långsiktigt attraktiva boendemiljöer och arbetsplatser.

Mikael Wallgren, chef Uthyrning kommersiella lokaler, tel +46 8 453 51 80

Jones Lang LaSalle i Norden
Jones Lang LaSalle är Nordens ledande fastighetsrådgivningsföretag och erbjuder strategiska tjänster till ägare, investerare och hyresgäster som vill göra bättre affärer på fastighetsmarknaden. Jones Lang LaSalle förenar stark lokal förankring med världsledande kunskap om såväl svensk som internationell fastighetsmarknad. Med 120 anställda samt kontor i Stockholm, Göteborg och Helsingfors ger Jones Lang LaSalle kvalificerad rådgivning inom transaktioner, uthyrning, hyresgästrepresentation, detaljhandelsutveckling, analys samt förvaltning. För mer information se www.joneslanglasalle.se.

Jones Lang LaSalle i världen
Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) är ett rådgivningsföretag som tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med cirka 180 kontor i världen och verksamhet i fler än 700 städer i 60 länder uppgick intäkterna till USD 2,7 miljarder under 2008. Som branschledande inom fastighetsförvaltning och fastighetsservice förvaltar Jones Lang LaSalle en global portfölj på mer än 121 miljoner kvadratmeter. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på cirka USD 46 miljarder. För mer information, se www.joneslanglasalle.com.