Rekordresultat för Jones Lang LaSalle i kvartal 3 2007

• Rörelseintäkterna uppgick till USD 624 miljoner, en ökning med 35 procent. • Rörelseresultatet ökade med 78 procent till USD 65 miljoner (37,3 miljoner). • Nettoresultatet ökade med 88 procent till USD 46,5 miljoner (24,7 miljoner). • Resultat per aktie uppgick till USD 1,38 (0,73). • Styrelsen har beslutat om en halvårsutdelning på USD 0,50. Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) redovisar ett nettoresultat på USD 46,5 miljoner, det bästa någonsin för tredje kvartalet. Jämfört med motsvarande period 2006 är det en ökning på 88 procent. De första nio månaderna 2007 uppgick nettoresultatet till USD 151,7 miljoner (95,0). Tredje kvartalets intäkter ökade med 35 procent jämfört med motsvarande period 2006 samtidigt som rörelseresultatet steg med 78 procent. De första nio månaderna 2007 ökade intäkterna med 37 procent till USD 1,8 miljarder. Samtliga affärssegment visade en betydande intäktsutveckling i tredje kvartalet. Tillväxten för såväl intäkter som rörelseresultat var särskilt stark i fastighetsfondförvaltningen LaSalle Investment Management samt i regionen Asia Pacific. Rörelsekostnaderna var USD 560 miljoner under tredje kvartalet, en ökning med 32 procent från motsvarande period 2006. Ett fortsatt tillskott av kvalificerade rådgivare, genom både rekrytering och förvärv, samt en expansion av antalet globala kontor bidrog till ökade kostnader. Därtill bidrog det starka resultatet till högre kostnader i incitaments- och kompensationsprogram. - Det imponerande resultatet visar på styrkan i vår globala plattform och vårt heltäckande erbjudande av produkter och tjänster. Samtidigt som vi ser en ökad osäkerhet på kapitalmarknaderna, framförallt i USA och Storbritannien, förväntar vi oss fortsatt starka resultat under fjärde kvartalet och in på 2008, mycket tack vare de strategiska investeringar vi har gjort genom hela vår diversifierade affärsplattform och fokus på förstaklassig service till våra kunder, säger Colin Dyer, koncernchef för Jones Lang LaSalle. Den fullständiga rapporten finns på vår globala hemsida, www.joneslanglasalle.com För mer information, kontakta: Charlotte Strömberg, VD Jones Lang LaSalle Norden, tel 08-453 50 61 Jones Lang LaSalle i Norden Jones Lang LaSalle är Nordens ledande fastighetsrådgivningsföretag och erbjuder strategiska tjänster till ägare, investerare och hyresgäster som vill göra bättre affärer på fastighetsmarknaden. Jones Lang LaSalle förenar stark lokal förankring med världsledande kunskap om såväl svensk som internationell fastighetsmarknad. Med drygt 100 anställda samt kontor i Stockholm, Göteborg och Helsingfors ger Jones Lang LaSalle kvalificerad rådgivning inom transaktioner, uthyrning, hyresgästrepresentation, detaljhandelsutveckling, analys samt förvaltning. För mer information se www.joneslanglasalle.se. Jones Lang LaSalle i världen Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) har cirka 160 kontor i världen och verksamhet i fler än 450 städer i över 50 länder. Under 2006 översteg intäkterna USD 2.0 miljarder. Jones Lang LaSalle tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med en global portfölj på mer än 335 miljoner kvadratmeter är Jones Lang LaSalle branschledande inom fastighetsrådgivning och fastighetsservice. Transaktioner till ett värde av USD 70,9 miljarder genomfördes under 2006. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på cirka USD 45,8 miljarder. För mer information, se www.joneslanglasalle.com.