Nya rekryteringar stärker Jones Lang LaSalle

Jones Lang LaSalle rekryterar nu ytterligare till verksamheten i Stockholm som ett led i företagets tillväxtstrategi och ambition att fortsätta växa snabbare än fastighetsmarknaden i övrigt. Jan-Erik Hellman förstärker Fastighetstransaktioner samtidigt som Jonas Holmer och Danne Kullerstrand ansluter till detaljhandelsgruppen inom Förvaltning. Jones Lang LaSalle hade en mycket god utveckling under 2007 och stärkte kraftigt sin position på den svenska fastighetsmarknaden. Starten på 2008 har fortsatt i samma positiva riktning, i synnerhet för Fastighetstransaktioner, som fått uppdrag av ett antal stora och etablerade aktörer och har flera prestigefyllda uppdrag i pipeline. - Vi fortsätter att investera och knyter kontinuerligt nya kompetenta medarbetare till oss för att stärka vårt erbjudande ytterligare. Den svenska fastighetsmarknaden fortsätter att utvecklas väl med god kapitaltillströmning och fortsatt intresse från såväl svenska som internationella investerare, vilket bäddar för en positiv syn på fastighetsåret 2008, säger Daniel Gorosch, Chef Fastighetstransaktioner. Jan-Erik Hellman förstärker Fastighetstransaktioner som Associate Director under sommaren 2008. Jan-Erik kommer närmast från ICA Fastigheter Sverige AB som Försäljningsansvarig. Jan-Erik bär med sig en kombination av ägarperspektiv, transaktionserfarenhet och kunskap om detaljhandel, som ytterligare stärker Jones Lang LaSalles transaktionsrådgivning. Jonas Holmer som närmast kommer från EFM Boultbee där han varit ansvarig för flera köpcentrum i Stockholm, och Danne Kullerstrand som kommer från KF Fastigheter, ansluter till Jones Lang LaSalles växande detaljhandelsgrupp inom Förvaltning. Under 2007 flyttade Jones Lang LaSalle fram sina positioner och har nu vunnit flera nya detaljhandelsuppdrag runt om i landet. I Sverige förvaltar Jones Lang LaSalle närmare en miljon kvadratmeter, varav cirka hälften är köpcentrum och detaljhandel. _________________________________________________________________________ För mer information, kontakta: Daniel Gorosch, Chef Fastighetstransaktioner, tel 08-453 51 03 Graham Howat, Chef Förvaltning, tel 08-453 50 28 --- Jones Lang LaSalle i Norden Jones Lang LaSalle är Nordens ledande fastighetsrådgivningsföretag och erbjuder strategiska tjänster till ägare, investerare och hyresgäster som vill göra bättre affärer på fastighetsmarknaden. Jones Lang LaSalle förenar stark lokal förankring med världsledande kunskap om såväl svensk som internationell fastighetsmarknad. Med 150 anställda samt kontor i Stockholm, Göteborg och Helsingfors ger Jones Lang LaSalle kvalificerad rådgivning inom transaktioner, uthyrning, hyresgästrepresentation, detaljhandelsutveckling, analys samt förvaltning. För mer information se www.joneslanglasalle.se. Jones Lang LaSalle i världen Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL), det enda fastighetsrådgivningsföretaget som placerat sig på Forbes ”400 Best Big Companies” för tredje året i rad, har ca 170 kontor i världen och verksamhet i fler än 700 städer i över 60 länder. Under 2007 översteg intäkterna USD 2.7 miljarder. Jones Lang LaSalle tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med en global portfölj på mer än 111,4 miljoner kvadratmeter är Jones Lang LaSalle branschledande inom fastighetsrådgivning och fastighetsservice. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på cirka USD 49,7 miljarder. För mer information, se www.joneslanglasalle.com.