Jones Lang LaSalle: Nytt förvaltningsuppdrag för Bank of Ireland

Jones Lang LaSalle har utsetts till förvaltare av Bank of Irelands första fastigheter i Sverige. Fastigheten ligger på Kungsgatan 25 i Stockholm och ytan är ca 15 000 kvm. De största hyresgästerna är Advokatfirman Linklaters och SIBA. – Bank of Ireland valde Jones Lang LaSalle som sin partner för att vi erbjuder högkvalitativ förvaltning med effektiv rapportering, säger Ann-Sofie Sääf, chef Management Services på Jones Lang LaSalle. Vi kan dessutom serva våra kunder med värdehöjande åtgärder. – Genom att välja oss som förvaltare i Sverige får Bank of Ireland tillgång till en och samma partner för förvaltningen av ett flertal av deras europeiska fastigheter, säger Ann-Sofie Sääf. Det möjliggör bättre koordinering och bättre tjänster. Det team som Jones Lang LaSalle ställer till Bank of Irelands förfogande består av Claes Andersson, ansvarig för klientredovisning, Per-Olof Kroondér, driftsansvarig och Åke Sterner, uppdragsansvarig och ansvarig för asset manager/förvaltning. Bank of Ireland söker flera objekt i Sverige och Jones Lang LaSalle ser fram emot möjligheten till fler förvaltningsuppdrag av framtida fastigheter. Jones Lang LaSalle i Norden: Jones Lang LaSalle är ett av världens ledande företag inom förvaltning av fastigheter, fast egendom och kapital. Företaget erbjuder ledande strategiska och integrerade tjänster åt ägare, hyresgäster och investerare. I Sverige har vi ca 130 anställda och vi har kontor i Stockholm och Göteborg. Vi erbjuder ett flertal olika fastighetstjänster: transaktioner, rådgivning, uthyrning, utveckling inom detaljhandeln, analys, hyresgästrepresentation och förvaltning. Under 2005 medverkade Jones Lang LaSalle vid fastighetstransaktioner till ett värde överstigande 7 miljarder kronor och sammantaget var vi den ledande oberoende uthyrningsrepresentanten på Stockholms- och Göteborgsmarknaden. Jones Lang LaSalle erbjuder såväl svenska och internationella kunder djup kunskap om den svenska fastighetsmarknaden som möjligheten till ett internationellt nätverk av fastighetsexperter. För mer information se www.joneslanglasalle.se. About Jones Lang LaSalle Jones Lang LaSalle (NYSE: JLL) has more than 100 offices worldwide and operates in more than 430 cities in 50 countries. With 2005 revenues of approximately $1.4 billion, the company provides comprehensive integrated real estate and investment management expertise on a local, regional and global level to owner, occupier and investor clients. Jones Lang LaSalle is an industry leader in property and corporate facility management services, with a portfolio of 923 million square feet worldwide. In 2005, the firm completed capital markets sales and acquisitions, debt financings, and equity placements on assets and portfolios valued at $43 billion. LaSalle Investment Management, the company’s investment management business, is one of the world’s largest and most diverse real estate money management firms, with approximately $30 billion of assets under management. For further information, please visit www.joneslanglasalle.com.