Jones Lang LaSalle hyr ut ca 1 100 kvm till FOYEN Advokatfirma

Jones Lang LaSalle hyr ut ca 1 100 kvm till FOYEN Advokatfirma

Efter att ha suttit i samma lokaler i 11 år flyttar nu Foyen Advokatfirma till nya lokaler på Regeringsgatan 52-54 i Stockholm i fastigheten Jericho. Lokalen är ca 1 100 kvm och utformad för att de ska kunna fortsätta sin expansion och kunna erbjuda sina medarbetare och kunder en inspirerande miljö. FOYEN Advokatfirma är en välkänd aktör inom fastighetsbranschen samt en mycket branschfokuserad fullservicebyrå.

-Vi ser fram emot flytten till våra nya lokaler med ett av de mest centrala lägena i city där vi får nya möjligheter att utveckla vår verksamhet och fortsätta vår framgångsrika expansion, säger Foyens VD Lars Hag.

Fastigheten med adress Regeringsgatan 52 har en total yta om 21 500 kvm och ägs av Allianz Lebensversicherungs och förvaltas av Allianz Real Estate (real estate investment and asset manager of Allianz Group). Per årsskiftet 2012/2013 förvaltar Allianz Real Estate värden för ca 21,5 miljarder euro.

- Vi är glada att kunna attrahera Foyen till fastigheten. Lokalen har de bästa av två världar med äldre charm i den blivande externa delen och modernt i den interna kontorsdelen. Foyen flyttar in 1 maj och ombyggnad och anpassning är i full gång. Det finns ytterligare en yta om 440 kvm som är ledig, därefter är hela fastigheten fullt uthyrd. Vi önskar Foyen varmt välkomna, säger Magnus Carlsson, uthyrare på Jones Lang LaSalle.

Jones Lang LaSalle förvaltar fastigheten på uppdrag av Allianz Real Estate.

________________________________________________________________________________

Magnus Carlsson, Uthyrning kommersiella lokaler, tel 08-453 50 40

Robert Bolmgren, Chef Office & Industrial Leasing, tel 08-453 52 87

Jones Lang LaSalle i Norden

Jones Lang LaSalle är Nordens ledande fastighetsrådgivningsföretag och erbjuder strategiska tjänster till ägare, investerare och hyresgäster som vill göra bättre affärer på fastighetsmarknaden. Jones Lang LaSalle förenar stark lokal förankring med världsledande kunskap om såväl svensk som internationell fastighetsmarknad. Med 120 anställda samt kontor i Stockholm, Göteborg och Helsingfors ger Jones Lang LaSalle kvalificerad rådgivning inom transaktioner, uthyrning, hyresgästrepresentation, detaljhandelsutveckling, analys, värdering samt förvaltning. För mer information se www.joneslanglasalle.se.

Jones Lang LaSalle i världen

Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) är ett rådgivningsföretag som tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med cirka 200 kontor i världen och verksamhet i fler än 1000 städer i 70 länder uppgick intäkterna till USD 3,6 miljarder under 2011. Som branschledande inom fastighetsförvaltning och fastighetsservice förvaltar Jones Lang LaSalle en global portfölj på cirka 2,1 miljarder square feet. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på USD 47,7 miljarder. För mer information, se www.joneslanglasalle.com.