Jones Lang LaSalle får stort uthyrningsuppdrag på Södermalm

Jones Lang LaSalle har fått i uppdrag att hyra ut 28 000 kvm i fastigheten Fatburssjön 9 (Fatburen) på Södermalmsallén, Södermalm.

Fastigheten Fatburen ligger centralt på Södermalm intill Medborgarplatsen och har en total uthyrningsbar yta om ca 48 000 kvm, varav Skatteverket hyr ca 28 000 kvm som de avser att lämna under december 2013. Fastigheten har en spännande historia och är bland annat känd som ”Korvfabriken”, då den tidigare bland annat innehöll en charkuterifabrik. I början av 2000-talet gjordes en omfattande om- och tillbyggnad och idag har huset moderna och yteffektiva lokaler som kan erbjuda existerande och nya hyresgäster en mängd olika lösningar.

- Vi är självklart stolta över att få arbeta med ett av Södermalms bästa kontorshus. Det är ett stort uppdrag och passar väl in i vår uppdragsportfölj. Jag är övertygad om att det kommer blir ett mycket spännande och lyckosamt projekt, säger Robert Bolmgren, chef Office & Industrial Leasing på Jones Lang LaSalle.

I våra kontakter med potentiella hyresgäster ser vi en efterfrågan på större sammanhängande ytor med bra kommunikationslägen. Med den här storleken som nu blir tillgänglig kommer det finnas stora valmöjligheter att hitta kontorslösningar med effektiva ytor, kommenterar Karl Henrik Lenneryd och Sara Olsson på Jones Lang LaSalle.

- Vi ser fram emot att få jobba nära tillsammans med Jones Lang LaSalle och vi känner en stor trygghet i deras arbetsmodell och process, säger Håkan Larsson på Crown Nordic Management som är Asset Manager för fastigheten.