IVG completes the divestment of a prime office property in Sweden

IVG completes the divestment of a prime office property in Sweden

The German property fund IVG Institutional Funds has divested an office property located on Sturegatan 1 in Sundbyberg, Stockholm on behalf of one of its funds for institutional investors. The divested property totals approximately 12,300 sq m lettable area and is fully let to Svenska Kraftnät - The Swedish National Grid. The buyer is Vasakronan AB (publ.) and the underlying property value in the transaction is SEK 468 million.

- IVG acquired Magasinet 1 in 2009 from Skanska when it was newly built and fitted out to accommodate Svenska Kraftnät’s headquarter functions. The property is modern, efficient and of high technical standard with one of the best office locations in Stockholm – Central Sundbyberg with excellent communications by all means of transportation, says Jörg Laue, Senior Transaction Manager at IVG.

IVG are especially pleased to see Vasakronan as the acquiring part in the transaction and are confident that the tenant will continue to be well provided for with the new owner.

In Sweden, IVG own a portfolio of properties currently comprising approximately 140,000 sq m in four markets spread across the country.

Jones Lang LaSalle acted as advisor to IVG Institutional Funds.

________________________________________________________________________________

Contact:

Bojan Ticic, Associate Director, Capital Markets, tel +46 (0) 8 453 51 18

Jones Lang LaSalle i Norden

Jones Lang LaSalle är Nordens ledande fastighetsrådgivningsföretag och erbjuder strategiska tjänster till ägare, investerare och hyresgäster som vill göra bättre affärer på fastighetsmarknaden. Jones Lang LaSalle förenar stark lokal förankring med världsledande kunskap om såväl svensk som internationell fastighetsmarknad. Med 120 anställda samt kontor i Stockholm, Göteborg och Helsingfors ger Jones Lang LaSalle kvalificerad rådgivning inom transaktioner, uthyrning, hyresgästrepresentation, detaljhandelsutveckling, analys, värdering samt förvaltning. För mer information se www.joneslanglasalle.se.

Jones Lang LaSalle i världen

Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) är ett rådgivningsföretag som tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med cirka 200 kontor i världen och verksamhet i fler än 1000 städer i 70 länder uppgick intäkterna till USD 3,6 miljarder under 2011. Som branschledande inom fastighetsförvaltning och fastighetsservice förvaltar Jones Lang LaSalle en global portfölj på cirka 2,1 miljarder square feet. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på USD 47,7 miljarder. För mer information, se www.joneslanglasalle.com.