Fortsatt god tillväxt för Jones Lang LaSalle

• Rörelseintäkterna ökade med 15 procent till USD 564 miljoner med tillväxt i samtliga affärssegment • Nettoresultatet uppgick till USD 2,8 miljoner (27,3) • Halvårsutdelning beslutad till USD 0,50 (0,35) • Sju förvärv stärker den globala positionen och tjänsteportföljen Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) visar en fortsatt god tillväxt under första kvartalet 2008. Rörelseintäkterna ökade med 15 procent till USD 564 miljoner. En fortsatt hög efterfrågan på Jones Lang LaSalles globalt diversifierade tjänster samt positiva effekter av strategiska investeringar och förvärv bidrog till att samtliga affärssegment visade tillväxt. - Tillväxten i vår breda geografiska och kundorienterade rådgivningsportfölj är ett styrkebesked trots att Capital Markets påverkades av den globala finansoron. Vår fondförvaltningsverksamhet LaSalle Investment Management hade återigen ett framgångsrikt kvartal med en intäktsökning på 11 procent. Jones Lang LaSalle kommer även framgent att fokusera på att utveckla vår starka globala marknadsposition och aktivt arbeta med våra kostnader för att kunna leverera värde till våra kunder, säger Colin Dyer, koncernchef för Jones Lang LaSalle. För regionen EMEA 1) steg rörelseintäkterna med 3 procent till USD 183 miljoner. Agency Leasings positiva utveckling från 2007 fortsatte och Advisory Services tillväxt var 38 procent. Efterfrågan på samtliga tjänster ökade, förutom Capital Markets som hade lägre volymer och intäkter framför allt i Tyskland och Storbritannien. Trots nedgången tog Capital Markets marknadsandelar i Europa. I regionerna Americas och Asia Pacific ökade intäkterna med 17 respektive 36 procent. Rörelseresultatet uppgick till USD 7,9 miljoner jämfört med USD 36,5 miljoner första kvartalet 2007. I första kvartalet 2007 ingick en betydande resultatbaserad intäkt från en Capital Markets transaktion i Tyskland. De strategiska förvärven från första kvartalet och 2007 samt säsongseffekter bidrog till ökade rörelsekostnader. Nettoresultatet uppgick till USD 2,8 miljoner (27,3). Den fullständiga rapporten finns på www.joneslanglasalle.com För mer information, kontakta: Charlotte Strömberg, VD Jones Lang LaSalle Norden, tel +46 8 453 50 61 1) Europa, Mellanöstern och Afrika Jones Lang LaSalle i Norden Jones Lang LaSalle är Nordens ledande fastighetsrådgivningsföretag och erbjuder strategiska tjänster till ägare, investerare och hyresgäster som vill göra bättre affärer på fastighetsmarknaden. Jones Lang LaSalle förenar stark lokal förankring med världsledande kunskap om såväl svensk som internationell fastighetsmarknad. Med 150 anställda samt kontor i Stockholm, Göteborg och Helsingfors ger Jones Lang LaSalle kvalificerad rådgivning inom transaktioner, uthyrning, hyresgästrepresentation, detaljhandelsutveckling, analys samt förvaltning. För mer information se www.joneslanglasalle.se. Jones Lang LaSalle i världen Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL), det enda fastighetsrådgivningsföretaget som placerat sig på Forbes ”400 Best Big Companies” för tredje året i rad, har ca 170 kontor i världen och verksamhet i fler än 700 städer i över 60 länder. Under 2007 översteg intäkterna USD 2.7 miljarder. Jones Lang LaSalle tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med en global portfölj på mer än 111,4 miljoner kvadratmeter är Jones Lang LaSalle branschledande inom fastighetsrådgivning och fastighetsservice. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på cirka USD 49,7 miljarder. För mer information, se www.joneslanglasalle.com.