Andreas Quint ny chef för Jones Lang LaSalle i Tyskland

Andreas Quint rekryteras från Catella Tyskland

Andreas Quint blir chef för Jones Lang LaSalles verksamhet i Tyskland och efterträder Christian Ulbrich som i början av 2009 tillträder som chef för Jones Lang LaSalle i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).

- Vi hade ett antal mycket kvalificerade kandidater, både interna och externa, men i Andreas är vi övertygade om att vi hittat en särskilt stark ledare för Jones Lang LaSalle i Tyskland som också kompletterar den tyska ledningen väl, säger Alastair Hughes, chef för Jones Lang LaSalle i Europa, Mellanöstern och Afrika.

- Andreas tillför ny kompetens som kommer att stärka vår ledande position i Tyskland med en kombination av kunskaper inom både kapital- och fastighetsmarknad. Han har ett högt anseende som rådgivare som i kombination med ett starkt kundfokus kommer att vara avgörande de kommande åren.

Andreas Quint är 48 år gammal och kommer närmast från positionen som chef för Catella Tyskland som kraftigt förstärkt sin marknadsnärvaro under Andreas ledning sedan 2006. Dessförinnan arbetade han under tio års tid för Arthur Anderson Real Estate och efter fusionen för Ernst & Young Real Estate. Andreas har en Ekonomie Magisterexamen med inriktning mot finansiell ekonomi.

Charlotte Freeman, tel +44 (0)20 7399 5616, charlotte.freeman@eu.jll.com
Madeleine Little, tel +44 (0)20 7852 48 68, madeleine.little@eu.jll.com

Jones Lang LaSalle i Norden
Jones Lang LaSalle är Nordens ledande fastighetsrådgivningsföretag och erbjuder strategiska tjänster till ägare, investerare och hyresgäster som vill göra bättre affärer på fastighetsmarknaden. Jones Lang LaSalle förenar stark lokal förankring med världsledande kunskap om såväl svensk som internationell fastighetsmarknad. Med 140 anställda samt kontor i Stockholm, Göteborg och Helsingfors ger Jones Lang LaSalle kvalificerad rådgivning inom transaktioner, uthyrning, hyresgästrepresentation, detaljhandelsutveckling, analys samt förvaltning. För mer information se www.joneslanglasalle.se.

Jones Lang LaSalle i världen
Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) är ett rådgivningsföretag som tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med cirka 180 kontor i världen och verksamhet i fler än 750 städer i 60 länder uppgick intäkterna till USD 2,7 miljarder under 2007. Som branschledande inom fastighetsförvaltning och fastighetsservice förvaltar Jones Lang LaSalle en global portfölj på cirka 120 miljoner kvadratmeter. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på mer än USD 53 miljarder. För mer information, se www.joneslanglasalle.com.