JENSEN grundskolas antagning utan anmärkning i tillsyn av Skolinspektionen

JENSEN grundskolas antagning utan anmärkning i tillsyn av Skolinspektionen

I en granskning av friskolor utförd av Skolinspektionen gällande antagning hittade man brister hos 24 av 30 granskade skolor. JENSEN grundskola klarade tillsynen utan anmärkning.

JENSEN grundskola Örebro är en av de 30 skolor vars antagning har granskats av Skolinspektionen. Skolans antagning bedömdes fungera i enlighet med styrdokument helt utan anmärkningar. Även JENSEN grundskola Göteborg har granskats under föregående år, även den utan brister.

"Det är betryggande att få bekräftat av Skolinspektionen att vi uppfyller alla krav kring antagningen." säger Anna Wiger Jensen vVD JENSEN education.

Här kan du ta del av Skolinspektionens rapport

JENSEN education är ett familjeföretag som drivs av passion för elevers kunskap och utveckling. Ett av Sveriges ledande privata utbildningsföretag med 13 000 elever och nästan 900 medarbetare. Träning för verkligheten och bildning som mål genomsyrar verksamheten.